Jump to content

2:a Sfro + Ljud Klar


Jocke E

Recommended Posts

Tackar.

Den vänstra är farsans och den högra är min. Det som skiljer är mest kosmetiskt. Båda har Pinto & Weber 45.or, typ 9, skivor bak osv.

Pappsen ville gå mot mer klassiskt med krom & Brooklands medans jag kör uteslutande med kolfiber/kolfiber-look. Generationsfråga antar jag ;)

Link to comment
Share on other sites

Generationsfråga antar jag

usch då... e jag så gammal... för jag gillar den klasiska looken nämligen...

frågan om huv scoopet... trodde det kanske var BEC.. funkar säkerligen ypperligt med pinto...och snarket från ett par weber e ju offtast trevligt.. som sagt trevliga byggen.. trevliga familje utflyckter i framtiden !!

Link to comment
Share on other sites

:racesmile: Grattis! dubbelt grattis menar jag!!

Snyggt ser det ut också.

Pintoägare! Jag har drabbats av instruktionsboken där man inte kan få uppgift på förtändning: grader och varvtal och uppgift på hur man tolkar markeringarna på remskivan.

Ford i Karlstad har av olika anledningar inte kunnat leverera dessa uppgifter. Botten!

Kan någon hjälpa till?

Förtändning grader vid rpm?

Max förtändning?

3 grova och däremellan 3 tunna markeringar på remskivan betyder vad?

Link to comment
Share on other sites

Aeroscreenen funkar faktiskt förvånandsvärt bra. Jag har hittils kört utan hjälm och det funkar i farter upp till 110. Visst blåser det men det är stor skillnad mot de bilar jag kört/åkt med i utan något vindskydd alls. Vinden tar i pannan medans ansikte/ögon skonas rätt bra.

Vad gäller remskivans markeringar så står det i Haynes boken för Sierra. Det finns två olika versioner av skivor. Jag tror att jag hamnade på runt 10 grader före. Men det var ett tag sen jag ställde in tändningen så jag kan ha fel.

post-74-1190803015_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Båda bilarna är snygga på sitt sätt. Grattis!!!!!!!

Det hade varit skoj med lite bilder från byggtiden. Det finns nog en hel del att lära för oss andra som bygger MK Indy bilar.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Tackar.

Ingenjören:

Det är olackad plast från MK. Visst har den sina skavanker och fel, men på det stora hela... ok.

Morty:

Bilder från byggtiden har jag en hel drös av. Är det nått speciellt du efterfrågar?

Jodu Sören...;) Man har ju börjat planera på nya projekt. Men först skall det åkas lite både innan snön kommer i år och till nästa sommar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...