Jump to content

Låsa Bromsvåg?


rug

Recommended Posts

Hallå!

Tänkte skaffa mig ett pedalställ med 2 huvucylindrar. Har sökt lite på forumet och har hittat att denna måste vara "låst" för att vara godkänt. Hur låser man den? Eller räknas den som låst när det behövs lite verktyg och mekande för att justera den?

/Calle

Link to comment
Share on other sites

Och är vågen justerbar med ratt så skruvar man fast en liten plåtremsa i närheten av ratten och låser ratten med en slangklämma mot plåtbiten. Enkelt sätt att ta sig igenom besiktningen med en "ej från förarplatsen justerbar bromsbalans".

Link to comment
Share on other sites

Och är vågen justerbar med ratt så skruvar man fast en liten plåtremsa i närheten av ratten och låser ratten med en slangklämma mot plåtbiten. Enkelt sätt att ta sig igenom besiktningen med en "ej från förarplatsen justerbar bromsbalans".

Min SFRO tipsa om en s.k PIN PIN rakt igenom det hela för låsning. Det fanns tydligen även pin pin med nyckel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Även om det nog är fullt möjligt att klena godis mellan det hela och orsaka någon LOCKTITE kopia så är det en sdan här jag menar

http://www.prifast.co.uk/pip_pin.htm

kan sedan någon hjälpa mig hitta en som även har en liten nyckel med lås längst ut ( skall tydligen finnas sådana)

vore jag glad.

Ett annat rykte ( eller snarare tips) är att någon cykel pryl skall finnas som är väldigt lik denna

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...