Jump to content

S: Mittmotor Supersportbil


Recommended Posts

Är du sugen på en otroligt snabb, gatlegal, formelbils liknande mittmotorsportbil med otrolig väghållning och supersportbils prestanda? Då behöver du inte leta längre! Billigare än så här blir det inte!!

Nu är Mride C42 turbo sportbilen till salu. Denna Unika 2-sitsiga bil är inte en kitcar utan ett unikt custombygge- 1st tillverkad! Du blir helt klart ensam i hela universum. Mride C42 turbo är utan tvekan en utmanare till Ariel atom kompressor.

Bilen väger 570kg fulltankad och har 300hk+ vilket gör vikt/effekt förhållandet blir 1,9kg/hk = 526hk/ton

Chassi: Rörram fackverk.

Motor: Suzuki GSX1000-r -01 turbo. Vems programerbar insprutning + stock ECU, elektrisk backväxel.

Karosseri: Unik kolfiber/glasfiber kaross med kolfiber skärmar.

Hjulupphängning: Dubbla A-armar med pushrod, Öhlins + protech justerbara coilovers.

Hjul: TSW 17" fälgar med TOYO proxes R888 R-däck.

Bromsar:Fram; Hispec UL4 ok med ferodo racing belägg 280mm skivor. Bak: 300mm fullflytande Honda 900rr skivor och ok.

Inredning: Kolfiberpaneler, Tillett T250 supercart stolar- laddtryck, bränsletryck, bredbandslambda, avgastemp, digital hastighetsmätare med diagnos, växlingsindikator och varvräknare.

PRIS: 259.000skr eller bud.

För mer info ring: 070-308 44 72

DSC00224_web.jpg

DSC00252_web.jpg

DSC00247_web.jpg

DSC00243_web.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

det kanske finns bly.. :rolleyes: säger inte att det är så, men... det har förekommit att fordonen är något tyngre vid besiktningen, och mirakulöst blir lättare sedan..

Turbo maskiner kan ju råka få något...högre laddtryck efter bes..iofs inte helt lagligt..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Händer en olycka och försäkringsbolaget kan bevisa att man har trimmat så har dom universums största kryphål att komma igenom och slippa betala.

Den som har trimmat har begått ett avtalsbrott tydligen. Fanns en hel del att läsa om detta inne på zatzy

/Toffe

Link to comment
Share on other sites

Eftersom denna bil först byggdes som en trike (dvs "motorcykel") där det inte finns begränsningar i fråga om motoreffekt och sedan byggts om igen från trehjuling till fyrhjuling så kanske den slingrat sig igenom begränsningen på 15 kW/100 kg...

Link to comment
Share on other sites

Mickes farkost är godkänd av Sfro ett antal ggr och av Svensk bilprovning och nu ska han sälja den!!

Om det är nått ni undrar över så är det väl bara att lyfta luren och slå honom en pling eller maila honom

istället för att spekulera, detta är ju trots allt en Annons!

Link to comment
Share on other sites

Nu kan ju säkert någon gräva fram detta i reglerna med är inte denna så lätt så den rammlar under motorcykel även med 4 hjul ? har för mig dte finns någon vikt regel neråt ?

Men jag kan ha fel ..... ni med reglerna !! leta :racesmile:

Sedan har ju micke en jätte tråd på rejsa, lär ju stå där oxå. Hur som helst :thumbsup: tur man redan har två leksakbilar......

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...