Jump to content

Bensintank I Plast?


Fredrik i Trollhättan

Recommended Posts

Läste det här i en säljesannons på locostbuilders:

Full rolling chassis/body plastic bonnet3.62 lsd/new calipers+disks/plastic mk tank/with copper fuel line /all brakes+copper lines+switch installed/steering column hub +mountney wheel/steering rack/interior panelled+trimmed/gaz shocks+springs/premier wiring loom/fireblade mirrors/lights...........etc etc............................

Plastic mk tank?

Säljer dom det fortfarande?

En bränsletank i plast låter lätt....

Link to comment
Share on other sites

Är det något jag bara fått för mig, men plasttank är väl inte besiktningsbart för amatörbyggda fordon.

Jag kan mycket väl ha helt fel där :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Någon av firmorna som sålde prylar på Stoneleigh (och annonserat sina plasttankar) pratade med en spekulant. Om jag förstod saken rätt så hade dom slutat sälja dessa, fast jag fick aldrig grepp om orsaken. Pissig kvalitet eller svårigheter att klara godkännande? Jag har inget svar. Ändå komenterar jag...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

jag har också varit lite intresserad av ATL tankarna. plast, skumfyllt, alla anslutningar, FIA godkänt tror jag och givetvis läckert, jag kan inte se hur en sådan tank ej skulle uppfylla kraven. Nu är jag inte där ännu men man fönstershoppar ju :D . Jag ser ev vissa besvär med inpassningen om man vill ha lite större volym. De är rätt fyrkantiga och ganska låga. Men en 30L kanske passar bra (50x30x22cm). Sen är de inte helt billiga (5800kr för den tanken). De säljs på www.rallyimport.se

ATL gör ju även skottsäkra tankar... kanske ngt för en kamomålad 7:a...

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...