Jump to content

Snart är Den Klar!


Recommended Posts

Har idag plockat ihop det sista för att ta ut sjuan på en provtur.. Lackad och i stort sett klar.

Det som saknas nu är bara bältesfästen, framlyktor, nummerplåts bel och så lite tvättning så är det dax för att boka tid för sfro2 :wohow:

Snart är jag i mål :banana: :eclipsee_steering: :w00t2:

Tog kort också som jag tänkte lägga upp här, Vill ju vissa!

Men med ny telefon och ny dator så vill det sej inte riktigt.

Rekomenderar INTE Windows Vista lirar inte ihop med något , man ska nog vänta yterliagare något år :)

Ska försöka lägga upp bilderna på något sätt. Går det inte inom snar framtid så kanske det finns någon vänlig själ som kan mms bilden till och som sen lägga upp den här :)?? Någon frivillig??

Edited by Marcus a
Link to comment
Share on other sites

Bra jobbat! Det har ju gått ganska snabbt.

Jag vet inte vad du har för svårighet att ladda upp bilden på forumet? Eller får du inte in den i din dator öht?

Link to comment
Share on other sites

Ganska snabbt, 4,5 år har det tagit :) Men får skylla på att jag har byggt kåk under tiden också...

Problemet är att det inte finns några drivrutiner för min telefon till Vista. Men får ta och damma av digitalkameran och åka ditt och knäppa lite kort.

Går allt som det ska så kommer det upp bilder i kväll. Annars så tar jag gärna din hjälp Stigge.

Link to comment
Share on other sites

Den är Oxblodröd.

Strävade efter att få den så matt som möjligt, å matt är den:) Det är dubbelt så mycket mattpasta i lacken än vad det är färg...

Lägger upp mer bilder så fort jag har köpt ny kamera.

Link to comment
Share on other sites

Den ser ganska lömsk ut i den färgen! Vita fälgar ser lite rally ut :) Vad är det för ljuddämpare du har och räcker det med den?

Link to comment
Share on other sites

Anledninge till att den är matt är just att jag vill ha den matt. Vill ha den som "gka" säger "lömsk".

Vill ha ett rått stuk på den, tycker jag har lyckats bra. Själv så är jag helnöjd :)

Om dämpare räcker :) ne inte på långa vägar... Det blir att göra ett besiktning system också, ska åka till skroten i morgon och titta om man kan göra något fynd.

Dämparen kommer ifrån Avgasteknik här i uppsala. Har ingen anning om märke el dyl. Har iaf för mej att den kosta 800kr.

Edited by Marcus a
Link to comment
Share on other sites

Nu har jag bokat tid för besikning. Den 8 aug bär det av mot Norrtälje :)

Det är med blandade känlsor, men det är väl inte värre än att man får göra om och göra rätt.

Link to comment
Share on other sites

Hur klarar du måttet från ytre kant på bilen in till blinkers bak? I sfro boken står det att det inte får vara mer än 30cm till belysnings ytan.

Jag blev tvungen att montera blinkers på skärmarna bak för att klara kravet.

Lars H.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Sådär ungefär 10 år senare... 

Bilen vart besiktigad och klar!

Har använts flitigt. Har nog kört sammanlagt, utan att överdriva 20 mil med bilen :-) 

Men nu är planen att hämta bilen, fixa laddningen som aldrig riktigt funkade, svetsa på helbur och börja använda bilen. Det är nog en något försenad 30 årskris :-) 

 

Återkommer när den är hemma...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja det hoppas jag att jag hinner med!

Måste bara få hem bilen, men det verkar dom om det kan ta dryga månaden innan den kommer fram...

Står på långtidsförvaring och det är många bilar framför :-)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu har jag hämtat bilen och den såg värre ut än vad jag kom ihåg.. Men det är bara att köra på, funktion för glans :-)

Har under dagen iaf fått på en störtbur.. 

 

 

Övrigt som ska fixas är bland annat:

Nytt avgassystem.

Ny tank.

Bygga om huv så den får att öppna nu när bågen sitter där. 

Nya bränsleledningar

Se över övrigt ?

20170527_145955.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...