Jump to content

Superseven.se


Jonte

Recommended Posts

  • 7 months later...

Det enda som verkar finnas är ett simuleringsprogram för hjulupphängningar, se Casim Area, fast jag har inte fått detta att fungera med egna mått på spindeln (upright).

EDIT: Om man skickar ett mail till killen som skrivit programmet kan man få en licensnyckel som gör att man kan skriva in egna mått på spindeln.

Edited by rallyelwood
Link to comment
Share on other sites

Det är min sida. Kunde inte låta bli att boka upp webbadressen när jag såg att den var ledig. :)

Updaterade sidan igår kväll (080225) Börjat hacka lite på byggdagbok för bilen med lite bilder mm. Just nu finns det bara cadbilder och lite grundläggande info om bygget.

Har också lagt upp senaste versionen av Casim. Skrev programmet när jag designade hjulupphängningen till bilbygget. Programmet räknar på rollcenter camberförändring vid roll och bump/droop mm så man kan se vad som händer då man skissar på hjulupphängninga med dubbla A-armar om man tänkt använda andra spindlar än bokspindlarna.

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Hej!

Jag hade en version i min dator med Windows7. När jag uppdaterade till Windows 10 försvann programmet. Kan du hjälpa mig att få en version som fungerar? Då tror jag lösenordet var 3033 eller möjligen 3330.

Jag hade gjort hela jobbet för min Cobra, men nu när jag skulle ta upp det så var det alltså borta. Attans!!

Bästa hälsningar

Björn Scheuer

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tack för att du svarat!

Finns det någon chans att du skulle kunna dela med dig? Jag har kollat in Pelle17B på hitta.se, men han verkar inte vilja bli kontaktad: ingen telefon o ingen mejladress. Om vsusp fungerar lika bra, så kanske man skall försöka hoppa på det i stället. Jag är ju inte direkt någon hacker, så enklast vore casim, men går det inte så går det inte.

Bästa hälsningar

Björn Scheuer

Link to comment
Share on other sites

Har nu kollat lite på vsusp, men jag hittar inte det som jag gillade med casim: camberfällning vid styrutslag tillsammans med in/utfjädring.

Så återigen: vore toppen om någon kunde bistå med CASIM-programmet.

Björn Scheuer

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Om du har ett antivirusprogram du litar på skulle du kunna testa detta:

https://en.freedownloadmanager.org/Windows-PC/Casim-FREE.html

 

Jag har inte testat det själv, och då det inte kommer direkt från utvecklaren kan det ju teoretiskt innehålla vilken skadlig kod som helst. Så att köra det i en separat virtuell maskin utan nätverksanslutning rekommenderas 😀

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...