Jump to content

Vart Leta Motorer?


Krullert

Recommended Posts

Tjena, funderar på en motorcykelseven. Det är antingen R1 eller Fireblade som får agera donator. Vart hittar man fina och gjärna billiga motorer? Kan det vara värt att leta i usa och försöka få den medskeppad med någon annans kontainer? Eller är kanske Tyskland/England bra ställen att leta på? Eller är det så lätt som att man bara behöver leta i sverige?

Finns det några bra sidor man kan kolla på? Jag har tittat runt lite på www.bildelsbasen.se och där finns det ju lite.

Är det någon speciell årsmodell av motorerna som lämpar sig bättre än andra?

MVH

Nicklas

Link to comment
Share on other sites

På blocket finns det två R1or nu, en förgasarmotor och en insprutad. www.sporthoj.com brukar det ofta dyka upp motorer åxå. Se till att få med alla kringgrejor till motorn som ECU, kablage med kontakter, laddregulator, soppapump och allt annat jox som behövs för att köra motorn. Det kan bli onödigt dyrt om man behöver komplettera med nåt för att kunna köra motorn.

Link to comment
Share on other sites

Håller med 2f4u.... jag köpte min motor i bitar. Det BLIR kostsamt om det saknas delar t.ex. så banala saker som lite bultar och skruvar....

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Fram till -01 har den forgasare, darefter med insprutning.

Jag har last mig till att R1 inte kraver torrsump utan att det racker med en skvalpplat i sumpen och oljekylare for att fa upp oljemangden lite. Sok pa locostbuilder-forumet sa finns dar mer...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

ebay germany inte att förglömma, köpte dock min Hayabusa nyligen eBay USA pga tillgången på motorer som är dålig=dyra i Europa. Fick rätt bra kontakt med en kille som åker på auktioner och gör uppköp för att sedan sälja motorerna på ebay, maila förfrågan till honom på elite_cycles@hotmail.com så kan han göra en direktaffär om ni så vill.

Här var en motor han sålde som jag tyvärr missade: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAP...X:RTQ:US:11>

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...

tull o frakt åker man på. så frågan är väl om det är ide att köpa så långt bort.

fördelen med att köpa här är att det säkert är lättare att få rätsida på ev. tvist.

Link to comment
Share on other sites

tull o frakt åker man på. så frågan är väl om det är ide att köpa så långt bort.

fördelen med att köpa här är att det säkert är lättare att få rätsida på ev. tvist.

ingen idé att krångla till det i onödan när det finns gott som spisar i england =) det går på ett ut i princip england - usa,

med tanke på moms och tull...och man slipper onödiga överaskningar via ebay..=)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...