Jump to content

Växellåda Till Rover V8


Patrick

Recommended Posts

Finns det någon i vårt avlånga land som av en händelse har en manuellt 5-växlad låda till en Rover V8?

Jag tror inte det men hoppet är ju det sista som lämnar en :-)!

Det jag är ute efter är helst en R380 eller Sdi(LT77) växellåda till min Rover V8.

Förutom detta behöver jag även övriga delar med sprängkåpa, svänghjul, koppling etc. då motorn hade automatlåda i sitt tidigare liv.

Vad håller jag på med då? Kika själv in på http://mydax.servehttp.com och se själv. Går väl inte att kalla ett locost bygge, men det är nog minst lika kul.

Hör av er till mig om ni vet om/äger en växellåda som jag behöver.

//Patrick

Edited by Patrick
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack Sören,

fick tipset av en kompis att denna sida fanns. Hade en aning om att det fanns ett antal entusiaster i Sverige men sååå många.

Skall bli kul att plöja igenom allt som finns att läsa om. För övrigt så har jag eventuellt fått napp på en låda genom detta inlägg. Jag hoppas att

det kan bli affär av det annars måste jag över till England för att få fatt i en och då springer det iväg i kostnad.

//Patrick

Välkommen hit och lycka till med bygget!

:)

Link to comment
Share on other sites

Tack Magnus,

jag tror att tiden har ståå rätt still på DJ Cars sista åren. Det är nog bara bilarna som ändrat sig något, dom har gjort ett antal uppdateringar på Rush och Tojero.

Kan inte bärja mig innan jag kan sätta mig i min och dra iväg :-)!!!!

Vi hörs,

Patrick

Välkommen och lycka till med Rushen!

Skönt att se att inget har förändrats i Harlow de sista tio åren sedan jag var och hälsade på.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...