Jump to content

För Er Som Vill Betala Mer än Nödvändigt


Recommended Posts

Hade jag 425.000kr att köpa bil för så finns det jäkligt mycket att välja på. Jag skulle inte välja en Caterham..

Jag undrar vad det är för delar som kostar så mycket !! minimal kaross, minimal inredning, ingen värsting motor m.m. ....

Skulle man bygga en Locost, Westfield, Mk o.s.v. med enbart värstingprylar rakt igenom så skulle man inte komma upp i närheten av dom pengarna!

Link to comment
Share on other sites

En super light ligger väl i den häraden men detta är väl en "nästan" vanlig Caterham . Undra mest över om han köpte bilen för dom pengarna och nu vill ha tillbaka dem :doh:

Link to comment
Share on other sites

För 425000 så borde dom kunna sätta grillen rättvänd kan man tycka.

Det sitter rätt om man ser den i backspegeln från bilen framför :prop:

Fanns det inte nån som ville ha typ 400' för sin westfield förut? Undrar om han har sålt den.

Link to comment
Share on other sites

Nja, inte riktigt 400 000. Jag tror att det var runt 360 000:- och då gick den ut för det priset inte ens reggad! :rolleyes:

Det här var redan 2004. Jag kommer ihåg det ganska bra då jag hade en diskussion med Bosse (Roadster) ang den försäljningen på bilsportmässan i Sthlm.

Han stipulerade då självsäkert att den bilen "LÄTT" skulle bli såld på en vecka :biglaugh2: vilket den inte blev utan vart osåld långt efter den reggades (om den såldes överhuvudtaget?). Men det kanske nån Westie som smygläser berätta mer om? ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan ju vara så enkelt att han spegelvänt bilden

Dessutom så var det en Caterham RS400 till salu tidigare i år för 595´

Som jag har fattat det så vart den såld till en kille i malmöregionen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...