Jump to content

Anderstorp Race Festival


pacman

Recommended Posts

Plats: Anderstorp Raceway

Tid:17-19 Augusti

Anderstorp drar ihop till race festival, med i princip samma klasser och innehåll som Velodromloppet på Gelleråsen.

http://www.arc.nu/visaevent.asp?rId=107

En trevlig skillnad är att de planerar ett sportvagnsrally under lördagen. :racesmile:

Det här kanske kan vara ett bra tillfälle att samlas med folk från både norr och söder, ett "Locost Summer Meet" som förhoppningsvis inte krockar med andra aktiviteter... :515:

Jag har skickat förfrågan till ansvariga på Anderstorp om vi kan få liknande upplägg som på Gelleråsen: tält, flaggor, uppställningsplats, möbler och banderoll etc.

Link to comment
Share on other sites

Kommer förmodligen vara där. Dock så är det ju bara följande bilar som är samma som på Gelleråsen.

Klass 4= Roadsport A+B+C (sportvagnserien)

Klass 5= Modsport 1+2+3 (sportvagnserien)

Klass 6= RS+Clubman (sportvagnserien)

Klass 7= Ginetta (sportvagnserien)

Klass 8= Sports 2000 (inbjudningsrace)

De racerhistoriska bilarna är ju inte med.

SSM på Knutstorp däremot :banana:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, det finns alltid nå´t att klaga på.

Men läget är inte fel för en träff. Finns mycket fina vägar när man åker dit åxå! :racesmile:

Knutstorp är ju så långt bort. :unsure: 50-60 mil för oss mälardalingar.....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Har just pratat med en nisse på Anderstorp, Peter Sikström tror jag att han hette.

De har fixat en skapligt stor plats åt oss inne på området för tält, bilar etc.

50:- per bil för hela helgen.

Rallyt pålördagen kostar 100:- per bil och går över 6-7 mil med lite tävlingar och kontroller utefter vägen.

Vill vi ha ström till tältet för lampor, ljud, kaffebryggare etc. så kostar det 100:-, framdraget och klart.

Det går bra att tälta bredvid klubbtältet, för de som vill övernatta. Kan bli kul... :prop:

SPVM kör alla klasser. Sedan blir det ett 100-tal formelbilar i olika klasser upp till formel 2. Ingen F1:a tyvärr, då de låter för mycket... :angry:

Nu är det bara att be för bra väder! Det kan nog bli en kanonhelg!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det drar ihop sig. Nästa helg är det Anderstorp...... Hoppas värmen håller i sig.

Eftersom de har ordnat en plats för oss så vore det smutt om vi kunde resa ett partytält med vimplar. Hur är det, visst har vi prylar i klubben? Var finns de, och hur får vi det till Anderstorp?

Vilka skall dit? Jag åker nog ner fredag em. Vore ju kul om vi kunde bli några stycken från Mälardalsområdet, och åka karavan ner.

Link to comment
Share on other sites

Stort tält (3x9m) finns i klubbens ägo. Det är för närvarande på förvaring hos mig i Ljungby.

Vet tyvärr inte om jag kan komma till Anderstorp nästa helg. Behövs tältet kör jag gärna det till Micke i Växjö nästa vecka eller om nån vill komma in och hämta det hos mig.

// Patrik 0733-309355

Link to comment
Share on other sites

Trevlig tillställning, fast det är ju väldigt konstigt att det är så lite folk med tanke på det låga inträdet (= 0 kr)

Berne med co driver och jag pep upp på söndagsmorgonen och vi fick senare under dagen sällskap ...

post-115-1187535418_thumb.jpg

klarade oss ifrån regn helt och hållet :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

Trevlig tillställning, fast det är ju väldigt konstigt att det är så lite folk med tanke på det låga inträdet (= 0 kr)

Berne med co driver och jag pep upp på söndagsmorgonen och vi fick senare under dagen sällskap ...

post-115-1187535418_thumb.jpg

klarade oss ifrån regn helt och hållet :notworthy:

Nämen inte ska du förstöra gruppbilden på sjuorna med en gammal Elise... :prop:

Det var kul racing idag. Kul att se Bo Johansson prestera bra i sitt hembygge med Zetecmotor :racesmile:

Den läckra vita Modsportsjuan gick också fort tills den pajade.

Och Jennas fight mot Lindbrandt? igår var också klart sevärd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...