Jump to content

Hjulhälja Med Locostsweden


Tommy

Recommended Posts

Nu duggar det tätt med arrangemang för LocostSweden! :racesmile:

Den 22/7 är Locostsweden inbjudna till Hjulhälja i Filipstad.

Välkommen till Hjulhälja i Filipstad.

Värmlands största fordonsträff.

En nostalgidag för bilar, mc och mopeder med

utställning, swapmeet, loppis, auktion, show, tivoli m,m.

Hjulhälja äger rum den 22 Juli KL 11.00-18.00

kollage.jpg

Bilder från Locostsweden och Hjulhälja 2006

Mer info finns på www.hjulhalja.se

filipstad_060730_4.jpgfilipstad_060730_3.jpg

filipstad_060730_tommy.jpgfilipstad_060730_2.jpg

Jag har ordnat med utställningsplats under markiser även i år i centrala Filipstad

ifall "vädergudarna skulle vara på dåligt humör"

Visa ert intresse om ni kommer som utställare eller besökare här i tråden så att jag kan anpassa utsällningsytan för klubben!

Ni som sitter med mer bilder från förra året får gärna lägga upp dom i tråden här!

Jag kan se till att de sedan blir flyttade till vårt fotogalleri

Link to comment
Share on other sites

Jarl du är en klippa!!!! Jag började bli riktigt nervös att det skulle bli tomt på "Locostparkeringen."

Har ni möjlighet att komma på lördagen? Vi håller på att ställa i ordning en gammal backe där man åkte backtävlingar i slutet av 40 och början av 50talet. Det kommer hit ett gäng gammla (och då menar jag gammla 84 år är den älste?) MC åkare som kör på sina orginalcyklar, även ett par gammla orginalbilar har visat intresse. Kanske en Locost7a kan göra ett föråk :P

Jag kan boka några bäddar i kampingstugorna 100 M från oss. Det kan bli lite grillfest i vår trädgård på "Lördag Hjulafton".

Eddy

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu börjar det dra ihop sig till "Hjulhälja" den 22 Juli. Jag vill föreslå att ni som tänkt komma hit till Filipstad bokar in på Munkebergs camping som ligger bara 100 Meter från vårt hus www.munkeberg.com

Vi brukar grilla lite där och svänga en bägare kvällen före. Jag har kollat med Munkeberg och det finns fortfarande bäddar kvar den 21 Juli.

Vad som är nytt i år på Hjulhälja är att vi har restaurerat en backe som vi hittade inne i skogen där man körde backtävlingar på 40 och början av 50 talet. Det kommer ett gäng GAMMLA GUBBAR som åkte där när det begav sig. Tro mig när jag säger att den äldste är 86 år. Han har lite svårt att gå men när han kommer på Jappen åker han från det mesta. :wohow:

Sedan kan vi avsluta med lite grillning efter backtävlingen hemma i trädgården.

Söndag blir det utställning på stan, som Hjulhälja äger helt och hållet den dagen, fullt medd bilar och Mc:n loppis och uppträdande. Kolla vår hemsida WWW.hjulhalja.se

Hoppas på många sjuor från klubben.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Eventuellt kan det vara aktuellt med ett besök.

Jag kommer att befinna mig i världsmetropolen Säffle dagen innan och Filipstad ligger ju nästan på vägen hem till Etuna.

Detta förutsätter dock att jag åker sjua till Säffle vilket jag hoppas på.

Håller det lite öppet. Men det vore roligt så jag gör vad jag kan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi kommer en stund i morgon söndag. Dock utan sjua. Det frestar på att köra utan ruta och skinnluva har jag märkt :wacko: Men två st Brooklands aeroscreen är beställda och skinnluva + glasögon skall ihandlas snarast B)

Link to comment
Share on other sites

Tack för en trevlig tillställning.

Mycket imponerad av Bror Segerström 84 år som körde i backloppet. Även de andra "ynglingarna" i backen :)

Även mycket många fina bilar under själva Hjulhälja.

Link to comment
Share on other sites

Det var en mycket trevlig trip man fick till Hjulhälja! Mycket fina bilar, motorcyklar mm.

Några i klubben fick man ju också träffa :D

Själv hoppas jag att få återkomma med egen sjua någon dag!

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej vi åkte 73 mil enkel resa till Filipstad och det var inget vi behövde ångra.Backtävlingen på lördan var nog bland dom roligaste motortävlingarna jag sett på länge riktiga krut gubbar på 30-40 tals hojjar.Utställningen på söndag var också bra med alla sorters fordon.Ni som inte var där boka in snästa sommar.

Ett stort tack till familjen Borg för en kanon helg...Hoppas att ni har vägarna förbi Umeå nån gång så man får bjuda igen.

Link to comment
Share on other sites

Tack ska du ha Anton, det var bara synd att jag inte hade så mycket tid som jag önskade för att umgås.

Att vara ordförande i "Hjulhäljakommitten" och riva av 2 arrangemang av den här storlekordningen på två dagar i följd tar både tid och en J***a massa kraft. Gubben är helt tömd på energi nu. Nu är det bara efterarbetet kvar men det går med :turtle: fart.

´

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...