Jump to content

Karlskoga Velodromloppet 15-17 Juni 2007


Tommy

Recommended Posts

:racesmile: DETTA FÅR VI INTE MISSA! :racesmile:

checker.gifgellerasen_logo.gif

Nu har vi fått plats inne på området för Locostsweden under Velodromloppet den 15-17 Juni

Vi kommer att ta med ett stort Tält, Trädgårdsmöbler, Flaggor och Banderoll!

Klubbarna kommer troligtvis att få rulla ut ett varv på banan med en presentation av speaker.

Vi kommer att delta 2 dagar Lördag 16 & Söndag 17 den Juni

Vi kommer från Filipstad under dessa 2 dagar med Dala7:an och ev, en karosslös Mk ( i mån av plats ).

Detta är ett väldigt generöst erbjudande från Karlskoga motorklubb och jag hoppas att så många

som möjligt kan delta 2 eller minst en av dagarna. Skulle vi få ett lågt antal besökare för vår utställning så kan det hända att det inte är lika intressant att låta oss delta vid kommande arrangemang.

Karlskoga vill ha bokningsantal på bilar i förväg men jag förstår om det är svårt!

Visa ert intresse här i tråden och ni kan även ringa mig på 0590-131 41 dagtid 0590-105 52 kv+helg eller 0731-573 850

Är vädergudarna med oss får vi en kanonhelg!

Länk: Racerhistoriska Klubbens webbplats

Nork Länk: Historisk Racing Karlskoga

Länk: Rejsa från 2006

Länk: Massor av bilder från 2006

Länk:Classic Motor

Lite bilder: Bilder 2005

Link to comment
Share on other sites

Karlskogas Historic Racing är ett av årets höjdpunkter, så det är tradition att åka dit. Alltså - jag kommer, med största säkerhet även Björn Lövgren. Alltså två bilar härifrån södra Västergötland.

/ Jarl

Link to comment
Share on other sites

Min resa blev inställd bokstavligen i sista timmen :angry: , så om vädret är bra så kommer jag nog att vara där båda dagarna....

Om det är fler som kommer att vara där lördag - söndag så kanske vi kan planera en grill och pilsner?

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att vara där både Lördag och Söndag. Tyvärr utan sjua. 35 mil i Tillett-stolen är inget man vill ustätta sig för :prop:

Det blir nog till att slagga på hotell Slafen nån kilometer från banan.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att vara där både Lördag och Söndag. Tyvärr utan sjua. 35 mil i Tillett-stolen är inget man vill ustätta sig för :prop:

Det blir nog till att slagga på hotell Slafen nån kilometer från banan.

synd Patrik annars kunde vi gjort sällskap :racesmile: (tror inte 38 mil i MK-stol är så mycket bättre)

Link to comment
Share on other sites

Det närmar sig....

För att knyta ihop det hela lite grand:

1. För de som åker via Örebro - Karlskoga: Samling för gemensam körning sista biten? Förslag: Sannakroa (Vid E18 ½ mil från Örebro). Gäller båda dagarna!

2. När bör man vara där för att slippa de värsta köerna?

3. Någon som tänkt sig att campa på området, alt. vara med på grillkvällen under lördagen?

4. Övrigt?

Link to comment
Share on other sites

Tror att jag blir kvar från Lördag till Söndag om jag får någon som tar nattpasset på röddningstjänsten åt mig.

Vi kommer att åka 07.00 på Lördag för att starta med Tält mm

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte det kommer att bli några problem med köer, det blir inte lika mycket publik som när det är STCC.

Racen börjar 13.00 så om man kommer dit vid 11.00 hinner man parkera och börja titta runt lite.

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit nere gå Gelleråsen och kollat i dag. Vi ska hålla till på fältet till vänster innanför grindarna omedelbart framför campingstugorna. Jag åker från F-stad ca 6:30. Grindarna öppnar kl 7:00. Klubbilarna visar upp sig Kl 12:10-12:25. Hoppas ni hinner komma in tills dess :P

Vi ses i morgon.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Lite mer aktuella bilder från Velodromloppet dag1

Det tog inte lång stund innan vår Locostplats var full!

post-160-1182020504_thumb.jpg

Många Seven modeller blev det!

post-160-1182020523_thumb.jpg

Westfield, RH, MK, Dala7, Shark, Bokbil mm

post-160-1182020532_thumb.jpg

I förgrunden en otroligt fin Ester

post-160-1182020544_thumb.jpg

post-160-1182020553_thumb.jpg

Mängder med olika typer av intressanta bilar... Clubman, Caterham mm

post-160-1182020562_thumb.jpg

Till alla "Alfa Frälsta" i Klubben! En bild på en förståndig Alfa ägare ! :biglaugh2:

post-160-1182020573_thumb.jpg

"Jagga" är också en bil som ligger varmt om hjärtat hos flera Locostmedlemmar...

post-160-1182020582_thumb.jpg

Åker man dyrt får man bo billigt! ;)

Fler bilder kommer och de hamnar nog i Galleriet..

Tack alla för en underbar Träff o Racedag !

Hoppas att vi kan få en liknande uppslutning under morgondagen?

post-160-1182025284_thumb.jpg

AjAjAj ... vad ont det gör ! Ni som var oroliga för att vi skulle få dåligt väder kan kolla in min arm!

Eller det kanske var ett gigantiskt Ozonhål över Gelleråsen orsakat av alla Saabar med 2-taktsrök? :biglaugh2:

Så för morgondagen struntar jag i SMHI och regnställ! Jag tar kylbalsam i stället!

Link to comment
Share on other sites

"vofflo morot" ?? Han kanske har tröttnat på att skruva? :biglaugh2: ;)

Vi får väl hoppas att "Jagga killen" inte gör det samma när han kommer hem!

Det var en jäkla bil att gå och duktig bakom ratten var han också!

Link to comment
Share on other sites

Velodromloppet dag 2 regnade bort :(

Dag 2 inte lika fin som igår men det fanns några korta uppehåll mellan skurarna.

Fick motvilligt låta kylbalsam och solcreme vara kvar hemma och i stället hoppa i stövlarna. :(

Fin Racing :racesmile: och intresset för klubben var stort. En sån här dag med regn var det mest

entusiaster på plats.

post-160-1182093337_thumb.jpg

LocostSweden med flaggan i topp!

( Inte ger vi oss för lite regn!!! )

post-160-1182093372_thumb.jpg

Fast det är klart... Roligare har vi haft!

post-160-1182093389_thumb.jpg

Våran klubb på ett tomt fält...

Det blev inte många föreningar här i dag.

Helt otroligt... å i går va det fullt!

post-160-1182093423_thumb.jpg

Men som sagt, Vatten är inte farligt om man har lite

egna ideér på regnskydd!

post-160-1182093412_thumb.jpg

Peter från Motala var förutsende... Han svetsade fast ett parasoll

Redan innan avfärd till Karlskoga :prop:

Detta är ett otroligt bygge, Bult-on för Alfa 116 ... Superläckert!!! :thumbup:

Ni som var på Elmia kanske kommer ihåg dessa bilar som stog bredvid SFRO´s monter.

Han kommer till Hjulhälja den 22 Juli och ställer ut med LocostSweden!

Link to comment
Share on other sites

Jag dreglade också lite över den läckra Alfan. Kul bil, men hade varit roligare om det funnits ett säte till för en passagerare....

Jag lyckades ta mig till Gelleråsen på den soliga lördagen, och det gav mersmak. Så roligt har jag inte haft sen de körde stadslopp i Norrköping (var det på 80-talet?). Kul också att träffa ytterligare några i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...