Jump to content

Pegasus På Blocket


Recommended Posts

Jag är lite sugen på att åka och kolla.

Min bil blir inte klar i år heller, och jag vill köra.

En perfekt kompromiss när hälsan sätter stopp!

Gäller bara att få okej från tanten - vilket lär bli svårt. Men aldrig omöjligt!

Dessutom finns den i närheten.

Men bilden ser skum ut. Zteecsnurran har ju utblåset på andra sidan. Eller finns det olika versioner?

Link to comment
Share on other sites

Sitter det en Duratec i den så är det ju ännu bättre.

Men det kan ju vara en DOCH (som satt i nyare sierra), den är ju iofs bara 8v men många tror att den är 16v i och med att den har två kammar.

Link to comment
Share on other sites

fan, jag säger som Stigge...

köpa, å hysta i min motor å flytta över Fåårdmotorn till Budda å sälja av..

de blir inte mycket pengar imellan å då får man ruta å massa annan lull-lull på köpet... :)

Å då har man 2 gula bilar.. :D

Link to comment
Share on other sites

Jag är övertygad att seven och hela "locost" fenomenet kommer att gå samma väg som buggyn. Från att varit supercool till riktigt töntig, även om man kan se en liten renesans för den just nu.

Om man har byggt en bil för att tjäna pengar på den, bör man nog göra sig av med den så fort som möjligt.

Men vi andra kan ju lugnt bygga vidare och glädjas av våra alster :)

Link to comment
Share on other sites

Med fler och fler bilar på marknaden så blir köparna mer prismedvetna.

Fina välbyggda bilar finns det alltid en marknad för, och de kommer det också att kunna ta betalt för.

För halvtaskiga "snabb-byggen" utan stil och finess kommer nog priserna att rasa....

Lite svårt att jämföra med England där Locost-kulturen kommit mycket längre, och där det finns mycket fler kitcars av olika typer.

Hos oss kommer nog en seven, buggy eller cobra att fortsätta att vara relativt ovanlig.

Sedan har jag svårt att se en seven med tönt-stämpel... :515:

Link to comment
Share on other sites

Detta kan man ju bara spekulera i då vi pratar om framtiden. Och detta är bara min egen syn på det hela.

Saker kommer och går.

Ett tag skulle alla åka Buggy på Tofta, innan det skulle man ha en cool Vallåkra volvo och innan det så skulle man ha en salt Hotrod. För fem år sen skulle alla ha en Fast and the furious bil. På 80-talet skulle man ha ett kamai-kit på sin golf.

Vissa trender går ju in i varandra och finns samtidigt men olika tider har olika trender.

Sen finns det ju givetvis en marknad för dessa skapelser efter sin "peak" men den är liten i jämförelse. Rena rejskärror kommer nog alltid att finnas och byggas men alla dessa hembyggda väg "locost" kommer nog inte vara värda många kronor inom ett par år.

Dom enda som jag tror kommer att ha ett värde är typ Caterham, men det handlar inte om att det är bättre bilar. Det handlar om märke och racinghistoria.

Ingen skulle bli gladare än jag om det visade sig att jag har fel.

Edited by Micael
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...