Jump to content

Frågor Om Honda Kylare Samt Sierradiff


Recommended Posts

1. Jag har förskt läsa mig till på detta forum om hur man kan fästa sierradiffen, men av allt det jag har läst har jag inte kunnat lista ut hur ett sådant fäste kan se ut. Har tyvärr inte min diff lös ännu, vilket givietvis försvårar. Jag efterlyser ritningar, eller klara beskrivningar/bilder på hur infästningen kan gå till. Jag menar inte det fäste, som t.ex. borgsgarage.se säljer (hur sitter det förresten i diffen, vilka skruvhål?) utan hela "paketet" så att säga, med hur rören lämpligt skall gå för att fästa a-armarna i m.m. m.m.

2. Är det någon som har försökt att använda en kylare från Honda Civic 1992-95 i en locost? Bredden är nog inte för stor, men höjden kan bli problem? Jag kanske har en på gång för billiga pengar, därför funderar jag.

Link to comment
Share on other sites

Den nya haynesboken "Build your own sports car" etc har ritningar för ram med sierradiff, så den kan ju vara värd att kika på. Tyvär så har jag ingen scanner, så du får nog ta och låna/köpa/stjäla dig ett eget exemplar.

ISBN: 978 1 84425 391 3

/Patrik

Link to comment
Share on other sites

Jag fäster min Sierradiff med fästet från Borgs garage. 2 pinnbultar i framkant, lika långa. Använder EJ de korta skruvarna längst fram eller bakre fästet.

MK-chassit och erfarenheter från racing visar att detta räcker. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...