Jump to content

Säten


Recommended Posts

Mina säten är nu klara efter mycket slit. Har användt båt plywood som grundstomme som sedan har klätts med hård skumgummi. Vilken sedan är överdragen med vinylklädsel för bilar som har en ett tunnt lager skummgummi vulkad mot vinylen. För att få lite hållbar form på sätena har vinyl sytts fast i klädselns baksida och sedan häftats fast ner mot plywooden. På så sätt får sätena en formad yta.

Edited by klas
Link to comment
Share on other sites

snyggt och prydligt! Jag velar mellan sportstolar och vintage look (ngt åt det hållet du har). Skoj att se sjuor som inte bara har racing prägling.

Om du känner att du behöver öva mera så kan du alltid få bygga åt mig, jag står givetvis för materialet!

:lol:

/Fredrik

(visst är jag snäll?)

Link to comment
Share on other sites

skit snygga säten...

men vad jag vill veta...

de dion axeln... har du använt ett rör från en alfa .med trumbromsar från???

hmm har nu kollat på bilden i 500% förstoring... volvo 360 ??!!

gärna mer bilder på bakvagnen tack!!

mvh

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Haha! :D Jag skulle ha satt pengar på att den frågan skulle komma från det hållet. Ville inte fråga själv för att se om jag skulle få rätt. ;) "Me too" på den... gärna mer bilder alltså.

Link to comment
Share on other sites

Grunden är marinplywood har i detts pressat in "mutternitar" som används för tex samanfogning av trädgårdsmöbler. Svetsat fästen i ramen samt en alu. båge på baksidan som följer nackstödets form.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...