Jump to content

Yokohama Vs Toyo


XTR

Recommended Posts

Kollar lite på olika däck till bygget. Jag kommer att åka på 15" fälgar. Kollade lite på yokohama 032 & 048. Kostar ca: 1600:- /styck. Är det någon här på forumet som testat Toyos R888?? Åker med mc motor så räknar med ca: 600kg tomvikt. Man vill ju ha ett däck med bra hållbarhet men, även har ordentligt med bett i när man kör bana. Önsketänkande?? Läs snål, hehe...

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som kör Toyo R888 på en lite tyngre Mustang och de fungerar mycket bra på bana. Hållbarheten kommer med grepp och användning som för alla andra däck.

Yokkisarna har jag ingen koll på.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Toyo :icon_oops: f-n trött jobbar i garaget till sena nätterna... :icon_sleep: Den skall bara bli klar till SOMMAREN!!!!

mvh

Mattias

Link to comment
Share on other sites

heeeeelt OT, men jag kollade upp va nya bakdäck skulle kosta till NSXen... ( dom börjar bli lite slitna bak av någon anledning.. :whistling: )

från ca: 4000:- STYCK !!! crybaby.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag känner Jörgen genom en gemensam kompis och har handlat däck och fälgar av honom sen innan han flyttade från Landskrona till Lund (ca 10år).

Har beställt mina OZ fälgar genom honom och då berättade han att han övertalat en annan Seven-byggare att inte välja gatdäck utan köra på R-däck istället.

Sen var det bara att lägga ihop treårs pusslet när du la in ditt inlägg.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Michael Th: jag frågade på skoj när jag var inne på verkstan för att ja skall koppla ur airbagen ( måste ju kunna köra me bilbarnstol. :P )

dock går de garanterat att hitta billigare å framförallt har polaren däck / fälgfirma ( en del i klubben har köpt av han innan ) och jag kan få ganska bra priser av han.. :)

285/30-18" e de iof.. :)

Link to comment
Share on other sites

jo, "de kostar att ligga på topp" är ett annat så de e bara att bita i det sura äpplet.. :P

men den funkar fin-fint som "bootleg"smuggarbil.. :prop:

8 flak får plats i bagagen... :D

post-101-1176537155_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...