Jump to content

Superstagehelg Emmaboda 21-22 Juli


heralue

Recommended Posts

Mitt i semestern kör vi Bilsport Superstage på Emmaboda flygfält !!! :racesmile:

Se inbjudan !!

locost.pdf

Följande har betalt t.o.m 070618

1.Tobias Berndtsson

2.Mats Andersson

3.Peter Lager

4.Jim Kindblad

5.Berne Fransson

6.Håkan Book

7.Lars Svensson

8.Jerry Byrskog

9.Micke Lvov

10.Lars Holmqvist

11.Henrik Bergsten

12.Michael Wänström

13.Bo Vinberg

14.Anders Persson

15.Thomas Sandqvist

16.Patrik Rydh

17.Ambe Nash

18.Peeter Pahv

19.Kalle P

Link to comment
Share on other sites

Efter avslutad körning i superstage så ska vi ha grillafton till självkostnadspris.

Grillaftonen har vi i Skruv. (karta)

På kartan är Skruv markerat och strax öster om syns ett flygplan vilket är den flygbana utanför

Emmaboda där träffen arrangeras. Avståndet därimellan är ca:25km

Från träffen och till stugan blir det kortege körning i samlad trupp.

Vi har hyrt en vackrt belägen stuga invid badplats med övernattningsmöjligheter åt 8 personer.

Scrollar ni runt lite så kan ni se omgivningen med stugan på kullen.

(kräver java, klicka på bild till vänster och sväng runt för att se...)

LÄNK TILL PANORAMA BILD MED JAVA

Här har vi en gemytlig grillafton för att prata lite skit och kanske knäppa en öl.

Övernattning i stugan bokas via mail till mej och det är först till kvarn som gäller.

Självkostnadspriset för övernattning i stugan är 75:- / pers.

I direkt anslutning till stugan finns en "naturcamping" för att parkera bil med släp och

smälla upp ett tält intill sin sjua för den som vill. (innanför gärsgården, vid anslagstavlan på panoraman).

Allt som behövs finns på området t.ex. toa, pentry i stugan, badplats och sådant....

Dagen efter får de som vill och kan följa med en liten runda på smålandsvägar

till Korrö (LÄNK). Det är en gammal f.d. industriby med t.ex. ett vattenkraftsdrivet sågverk, kvarn

bryggeri, garveri mm.mm. läs på länken ovan.... alltihop är ett enda stort museum kan man säga.

Där fikar vi innan vi åker "hemmåt" igen.

Bild från Korrö

korroronnebyaan3.jpg

Den totala längden på den utflykten blir ca:7-8 mil totalt innan vi är tillbaka vid startpunkten.

Tanken är att vara tillbaka vid stugan för att lasta på trailers mm. i förståndig tid för

att dom som har en bit hem ska vara hemma på söndagkvällen, inte söndag natt......

Välkomna till småland i sommar!

Link to comment
Share on other sites

Uppar denna tråden.

Måste säga att jag är lite förvånad då ingen har kommenterat denna aktivitet.

Historiskt har jag för mig att detta tidigare har efterlysts. Det är ju ett kanontillfälle att få testa sin 7:a och även de som ej kör sjua är ju välkomna att kika samt att vara med och ljuga lite på kvällen....

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att vara med på Superstage iaf. Kanske man kan få åka med någon på andra dagen? :hypocrite:

Jag antar att vi får se hur många som anmäler sig, och blir det inte för många så kanske även icke medlemmar kan vara med och köra?

Banan hittar jag till, men vilket Skruv ska vi till? Det fanns tre stycken på kartan :)

Link to comment
Share on other sites

Tycker vi gör en lista att fylla på..... :racesmile: (kan ju vara käckt att veta vilka man ska spöa, eller få stryk av ..... )

Avsikten är att vi vill hålla deltagarantalet till ca 20 7:or för att verkligen ge möjligheten att få köra av sig ....

1. Berne - Esther 7

2. Arrowsmith - HMB 7

3. heralue - Mikey 7

4. Henrik - Blackbirdseven

5. Jerry Byrskog - Esther 7

6. Lars Svensson - Esther 7

Link to comment
Share on other sites

Vi ska försöka erbjuda alla medlemmar, som vill, plats att vara med och köra.

Dock kommer vi att prioritera i följande ordning:

1. Klubbmedlemmar med 7:a

2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil)

3. Icke medlemmar med 7:a.

Obs att betalning skall ske till klubbens konto för att anmälan skall vara giltig (se inbjudan).

Vidare kommer ett fåtal av våra sponsorer att deltaga i körningen.

(det är tack vare sponsring vi kan hålla så låg anmälningsavgift för medlemmar).

Locostswedens sommarträff är i första hand avsedd för betalande medlemmar med 7:or,

men i mån av plats kan även andra bilar få tillgång till banan, om de kan anses vara sportbilar.

Det är ju intresset för sportbilar som förenar oss.

Link to comment
Share on other sites

Dock kommer vi att prioritera i följande ordning:

1. Klubbmedlemmar med 7:a

2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil)

3. Icke medlemmar med 7:a.

Obs att betalning skall ske till klubbens konto för att anmälan skall vara giltig (se inbjudan).

########

Fint ! då är man en två:a ........ men jag lugnar mig med anmälning och ser till så att ni får in bara 7:or först. Skulle jag sedan kunna bättra på ekonomin på tillställningen :racesmile:

eller........oxå går jag ut och bygger klart ! :P

Link to comment
Share on other sites

2. Klubbmedlemmar med annan bil än 7:a (dock en sportbil)

Jaha, där rök det roliga ja...

Det skulle vara intressant att höra definitionen av sportbil?

Edited by gka
Link to comment
Share on other sites

Lupus: Det är väl givet att du ska komma med din speedster, den vill vi gärna se.

Jag tror inte att det kommer 20 st 7:or från klubben så du får säkert plats.

gka: att definiera begreppet sportbil är väl ett ämne som kan hålla en statlig utredning i gång ett sekel ungefär så

det får väl var och en ha sin egen uppfattning om, men vår andemening är att vi ska ha bilar som är roliga att se,

hellre än tröttkörda standardbilar. Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste.

Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg.

Hoppas att du också kommer.

mvh

Berne

Link to comment
Share on other sites

bra, ni är välkomna till småland

det är bra om alla betalar så fort som möjligt, och även anger i anmälan, eller på forumet, om ni stannar båda dagarna.

Link to comment
Share on other sites

gka: att definiera begreppet sportbil är väl ett ämne som kan hålla en statlig utredning i gång ett sekel ungefär så

det får väl var och en ha sin egen uppfattning om

Det var just det jag tänkte också.

, men vår andemening är att vi ska ha bilar som är roliga att se,

hellre än tröttkörda standardbilar.

....

Hoppas att du också kommer.

Ok, jag förstår precis... och inte alls.

Jag är helt med på att sjuor har högsta prioritet, det är den sorts fordon som klubben ägnar sig åt. Att klubben skulle syssla med sportbilar i mer generell mening är iaf en nyhet för mig. Men jag har inte hängt med så mycket på sistone så jag kanske missat något? Iallafall står texten på hemsidan "Om Locost" kvar likadan som den en gång skrevs, jag vet inte hur det är med stadgar och liknande.

Om det visar sig att det finns utrymme för mer än sjuor i kön till banan, så tycker jag det spelar det mindre roll vad man kör med. Körtiden är väl mest till för medlemmar som vill köra, inte för de som vill titta på. Eller har ni tänkt ta inträde för att komma och titta?

Jag kommer nog dit oavsett hur det är, jag vill ju ändå mest kolla in olika sjuor och slänga lite käft. Jag tycker bara att prioriteringarna här inte riktigt låter som de kommer från den klubb jag betalat medlemsavgift till.

Link to comment
Share on other sites

jag är oxå en typisk ``hang around´´som gärna kommer, tittar och frågar närsynt och ev fotar lite... men det e jag det...

och hinns det med,(SFRO regning Bes.) kanske jag kommer med min buggy (för transporten) inte superstage.. känns som den inte är så optimal..

dvs om jag är välkommen... jag klarar ju kriteriet betalande medlem.. och fragmenten till en 7:a i garaget.

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

--KLIPP--

Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste.

Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg.

--klipp--

mvh

Berne

Tydligare än så här kan det inte bli!

Vill passa på att tacka Smålandsgänget för ett av de största arrangemangen i klubbens regi.

Sedan är det kanske så att ju fler "intressanta" bilar som kommer destå större chanser till att

Bilsport utnyttjar sina rättigheter till att följa upp vårt arrangemang med ett reportage.

Vi har ju trotts allt i år bytt Elmia mot egna arrangemang. Så om Bilsport ger oss lite PR vore fint.

När det gäller körtid så vore det sorgligt om Medlemmarna med 7:or och "Sportigare bilar" skulle få mindre körtid pga

att det kommer ett gäng med tex, Volvo 745:or el, liknande.. Dessutom är de inge roliga att titta på ;-)

Jag förstår mycket väl att detta kan skapa lite problem....

Men som Berne säger: Om bilen sen har både fram- och baksäte kanske inte är det viktigaste. Huvudsaken är att de medlemmar som kommer dit, får en rolig helg.

När det Gäller inträde: (avgift för medlemmar som vill komma att titta existerar ej!)

Alla beslut om hur denna dag / dagar arrangeras är väl förankrade i Ledningen för klubben Locost Sweden

Information om detta arrangemang presenterades även under årsmötet innan det publicerades på hemsida och forum.

Försök att planera in denna träff, Jag är helt övertygad om att vi kommer att få en underbar sammankomst!

Keep up the good work, Småland :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

För att delta i vår Superstagekörning krävs ej att bilen är inregistrerad men av säkerhetsskäl har vi enats om att följande krav skall gälla:

Bil ska ha klarat första SFRO och vara i princip klar för SFRO 2.

Bilen skall vara försedd med bilbälten, och kaross runt förarutrymmet skall finnas.

De bilar som ej är besiktigade kommer att kollas på plats, och arrangören förbehåller sej rätten att utesluta bil som ej uppfyller grundläggande säkerhetskrav.

Dessa åtgärder är endast för att göra körningen så säker som möjligt, och vi hoppas naturligtvis att det inte uppstår några diskussioner om bilarnas skick.

Om ni som tänker åka med obesktigade bilar, är tveksamma om något, så kontakta oss snarast så kan vi klara ut ev. frågor direkt, så att vi kan ägna den 21 juli åt bilkörning och inte en massa snack om bilarna.

Förare skall ha heltäckande klädsel och hjälm.

All körning sker på egen risk.

Link to comment
Share on other sites

1. Berne - Esther 7

2. Arrowsmith - HMB 7

3. heralue - Mikey 7

4. Henrik - Blackbirdseven

5. Jerry Byrskog - Esther 7

6. Lars Svensson - Esther 7

7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1. Berne - Esther 7

2. Arrowsmith - HMB 7

3. heralue - Mikey 7

4. Henrik - Blackbirdseven

5. Jerry Byrskog - Esther 7

6. Lars Svensson - Esther 7

7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt !

8. Peter Lager Lager 7 R1

Link to comment
Share on other sites

Kul att det börjar droppa in lite anmälningar. Verkar som att vi blir ganska många 7:or och det är ju vår målsättning att detta ska bli den största träffen hittills i vår klubb. Det är bra om ni som skrivit längre upp i tråden att ni tänker komma, betalar in anmälningsavgiften så er anmälan blir komplett.

Vi tänker ta med max 20 bilar för att alla ska få mycket körtid.

Link to comment
Share on other sites

1. Berne - Esther 7

2. Arrowsmith - HMB 7

3. heralue - Mikey 7

4. Henrik - Blackbirdseven

5. Jerry Byrskog - Esther 7

6. Lars Svensson - Esther 7

7. Tobias Berndtson - Speedster ( tyvärr :( ) Betalt !

8. Peter Lager Lager 7 R1

9. Jim Kindblad - Speedster

Jag kanske inte är med på kvällsaktiviterna men jag åker gärna en tur dagen efter om vädret är fint.

Link to comment
Share on other sites

Tjena!

Vad gäller ang. besiktigade vs obesiktigade sjuor?? Det finns en liiiiiiiiiiiiten mikroskopisk chans att jag åtminstone skulle kunna bli såpass färdig att jag kan komma ner med sjuan på släp med antagligen inte färdig sfro 2. Tänkte mest på att kunna få fisa runt lite och sparka på lite däck även om det inte blir på själva superstagen. Är det bara sjuor som skall åka superstagen som är tillåtna inne på området?

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

Hej Mattias

Om du läser lite längre upp i tråden finns beskrivet hur bilen ska vara för att få delta i superstagen.

Vill du komma även om din bil inte är körklar går det givetvis bra.

Området är stort så det blir inga problem att få plats med din bil.

Välkommen.

Link to comment
Share on other sites

GÖTT!!!

Då blir det till att lägga på en rem om man skall fixa detta. Annars så kommer jag utan sjuan bara för att kolla läget

// Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I dagsläget 160 nerladdningar av info bladet och bara 10 anmälda till evenemanget......

150:- för en heldag i superstage banan..... Det är locost !

Kom igen och anmäl er nu ni som har intresse, tiden rinner ut.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Är det så att du (eller någon annan för den delen) vill ha plats i stugan över natten går det ordna för 75:-/pers.

Annars finns det som sagt plats för att smälla upp ett tält i omedelbar

anslutning till grill platsen och stugan.

Link to comment
Share on other sites

Ska oxå försöka komma om jag får ledigt från jobbet!

Hoppas att jag får med mig min Se7en(dock ej någon körning) annars blir det däcksparkning

samt få ett Ansikte på alla er!

Link to comment
Share on other sites

Jag har satt in pengar nu ikväll. Enligt Berne skulle det gå bra :lol: Bättre sent än aldrig? :icon_sorry:

Vet inte om jag kan komma än men hoppas verkligen det :racesmile:

// Patrik som är lika röd som denna gubben :angry: efter en heldag på Anderstorp utan tröja...

Link to comment
Share on other sites

Glöm nu inte att ni dokumenterar detta tillfälle med film & bild :racesmile:

Kommer själv att försöka vara flitig med kameran för LocostSweden på Hjulhälja :heyjoe67_ferrari: samma dag !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...