Jump to content

Däck På Nätet!


vedde

Recommended Posts

Hej är det någon som handlat på www.dackonline.se?

Mycket svårslagna priser!

Det är ju snorbilligt och fri leverans till dörren eller hämta på utlämningsställe.

Har hört en som handlat därifrån och han var nöjd, jag tror det blir nya sommardäck till Bruksen(audi) härifrån.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Köpte Cooper Cobra på www.nordendack.se

3200:- för 2 st. 245/60-15 och 275/60-15. Oslagbart!

Tydligen exakt lika deras andra Cooperdäck men från en annan grossist och mycket billigare.

Av nån anledning skickar dom ej dom däcken men har avhämtning i Tierp och V-ås.

Link to comment
Share on other sites

Köpte förra veckan två st Fulda Carat Extremo 195/60-15 på däckonline, priset var ca 570 kr st inkl frakt, monteringen kostade 150 kr per däck, totalt pris 1440 kr. Billigaste lokala alternativet var 1470 kr monterat och klar för ett "kinesdäck" HiangGou eller vad det nu hette. Ungefär samma pengar men då fick jag iaf ett välkänt däckmärke. :)

Link to comment
Share on other sites

blir det så billigt när man betalt 150:--200:-/styck föt påläggning?

Inte intressant för majoriteten här, men jag hörde att BilExpo i Kna tar 90+moms per däck. :thumbsup: Hoppas jag hörde rätt. :)

Link to comment
Share on other sites

jag köpte mina Michelin pilot exalto för 800:-styck monterat o klart hos en handlare. och davkonline tar 666:- så det tar ut varann, men om det skulle bli nåt fel på dem eller nåt så är det nog enklare med handlaren. :rolleyes: :rolleyes: :o

Link to comment
Share on other sites

Enligt vad en däckhandlare sade till mig så är det de som lägger på däcken som ska hålla garantin, så de är inte så väldigt intresserade av nät-däck häromkring. men det är ypperligt att sådan finns för det håller ner priserna.

Link to comment
Share on other sites

Jahopp, då var det dax att ta upp en för mej högaktuell baksida av det här med däck via internet.... (däckonline)

Jag känner att det är dax att revidera mitt tidigare inlägg i denna tråden angående smidighet.

Däck köptes in via nätet i slutet av mars.... fakturadatum 29 mars.

hittills har bara två av fyra kommit (två kolli om 2 däck var)

Båda kollina kom till malmö 3 april

bara ett kom fram och det var 5 april.

Idag ringer jag och frågar vart det tagit vägen eftersom infon på nätet bara

berättar att det inte kommit fram, och det vet jag ju redan...

"Yxan" i andra änden av telefonluren svarar:

- tja inte vet jag var det är... (lång tystnad)..... Du måste reklamera det hos tyska postverket så de tar kontakt med oss istället.

Jag frågar varför det ska behövas när det uppenbarligen är bortslarvat av posten i sverige

och får då det logiska svaret att :

- Jo du vet det är dom som köpt tjänsten av oss liksomduvet....

Smidigt är bara förnamnet......

fortsättning följer....

Link to comment
Share on other sites

Är det inte så att det är avsändaren som skall reklamera en försändelse?

Det har iallafall jag fått lära mig i samband med mitt strul med trottelhus från Ebay.

Generellt verkar det vara så att många av dom stora internetbutikerna har dessa problem. Det verkar vara precis samma problem när det gäller

elektronik också. Det finns spaltmeter med klagomål på dessa också.

Dom slimmar säkert sina organisationer så hårt att det inte finns tid över att specialhantera ett ärende som gått snett. Detta på både gott och ont. Dom som får sina däck billigt utan problem är jättenöjda medans dom som får problem är missnöjda.

Jag tror att detta är nåt dessa butiker måste reda ut, annas kommer dom inte klara sig.

Link to comment
Share on other sites

Det kan skilja så mycket. När jag köpte vinterdäck gjorde jag det på Arninge fälg och däckservice i Bromma AB och fick ett bra pris på fyra Good Year Ultragrip (gick på under 2000 monterat och klart) så när jag skulle ha nya sommardäck inför semestern förra året tog jag 2000 ur reskassan och åkte ner dit för att skaffa sommardäck. Men då var priserna lite annorlunda. Ingen tid att kolla efter andra ställen så för dom pengarna lyckades jag bara få två kinesiska skitdäck.

Link to comment
Share on other sites

Okej ! nu kom mina 2 sista däck äntligen idag från Däckonline.

Det tog sammanlagt 25 dygn 18 mail, och ett i sammanhanget onormalt stort antal telefonsamtal.

Jag uppskattar den sammanlagda tidsåtgången till runt 6-7 timmar för att genomföra detta

och ro affären iland.

I princip kan man säga att det inte hände ett enda skit på gott o väl över två veckor efter att jag

meddelat att paketen var borta.

Först efter att jag höjt rösten och slagit näven i bordet började det hända saker men då gick det

tillslut riktigt smidigt. Dock fick man själv styra upp reklamationen av frakten och sådant så att

de fick ärendet serverat på silverfat i tyskland.

Sammanfattningsvis så är däcken billiga där, punkt slut !

MEN !!! kundservice existerar över huvud taget inte alls...

Telefonnummren här i sverige är av absolut ingen nytta. På ett av dom fanns bara en svamlig

invandrare som knallade runt i en bullrig bilverkstad och endast ber en släntrianmässigt ringa

ett stockholmsnummer oavsett om du frågar efter dina däck eller om du undrar vad klockan är.

Stockholmsnummret går inte till stockholm utan utrikes och du får bara lyssna till en syntetisk

röst som berättar på engelska att det är högsesång ring senare, och du blir inte erbjuden plats i nån kö

utan det säger bara klick i örat.

Så vad ska man säga..... Jag har handlat där förut problemfritt och de har bra priser....

Vet du vad du ska ha och känner till alla extra däcksbetäckningar typ N1, N2, MO m.fl.

Då kan du göra riktiga kap jämfört med de flesta däckshandlare.

Men när det skiter sej, räkna då med att du får reda ut det mesta själv.... Så är det....

Link to comment
Share on other sites

Hej......

Jag beställde däck på Däckonline fredagen 13 April, De första två av fyra däck komm tisdagen 17 och de sista två skickades från tyskland den 18 och komm i dag.

Bra och billigt men om det strular förstår jag att det kan bli mycket jobb.

Lars H.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Kanske liite känsligt att just jag skriver här, men jag kan inte låta bli. Jag driver nämligen en egen nätbutik för däck och fälgar under adressen CabCar.se

Ville bara säga att jag gärna hjälper till med frågor och funderingar kring däck till din bil, och att vi är bra mycket trevligare att ha och göra med än däckonline, jag kan inte känna igen mig i den byråkrati som beskrivs! Blir nåt mot all förmodan fel med en leverans från oss så ringer man bara mig, ju. Jag har världens bästa kunder, dessutom.

Hoppas innerligen att ingen tog illa upp för min smygreklam här.

Glad Sommar!

Victor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tycker inte att man kan lasta handlarna för trubbel hos posten eller bussfrakt, eller vad det nu må vara.

Men att inte distributionen fungerar talar ju för att handla av dem som har hemma.

Själv väntar jag att ett paket jag skickat med bussgods för flera veckor sedan skall komma fram....

Link to comment
Share on other sites

det där med bussgods...

jag har slutat räkna dom som jag inte fått besked om... jag får nästan alltid söka och fråga efter mina försändelser hos bussgods... endast i undantagsfall har dom höra av sig när grejen kommit....

Link to comment
Share on other sites

Självklart kan man lasta handlaren för att inte distributionen inte fungerar. Jag gör upp affären med företaget som säljer produkten. Att dom i sin tur skickar med posten eller liknande är deras val. Jag har fortfarande köpt grejorna av handlaren och det är hans ansvar att se till at jag får dom.

Jag som köpare skall inte behöva jaga godset, det skall säljaren göra.

Link to comment
Share on other sites

Däckonline har ett visst ansvar i att transporten till kund inte går så lysande.

Antingen kommer däcken ihoptejpade med varandra eller med två minimala

plastband. det är dom två vanligaste versionerna. Enligt fraktbolaget DPD så

har dom ofantliga problem med däckonline och deras bristfälliga embalering.

Enligt personen på DPD kundservice jag varit i kontakt med så har posten i

sverige ett magasin (jag tror det var i malmö) med tusentalet däck som

"kommit ifrån varandra" för att tejpen eller banden brustit vid hanteringen.

Det var även problem med att fraktsedeln tejpats direkt på slitbanan som varit

oren eller oljig och lappen har sedan lossnat. Enligt killen jag pratade med så

har de påtalat detta för däckonline i flera år utan den minsta bättring som resultat

hittills.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...