Jump to content

Scoop


AlfaRonny

Recommended Posts

Är det någon som är intresserad av att köpa kopior av mitt egentillverkade scoop?

Tänkte bara göra en intressekoll innan jag inhandlar mer glasfiber/plast m.m.

OBS! Scoopet på bilden är ej klart och skall slipas/spacklas för perfekt finish innan det gjuts av på nytt. Lxbxh 700x270x100 , pris runt 600.

Skicka gärna PM

PS: Även bra vid problem med uppstickande motordelar

Mvh Ronny

post-407-1175095339_thumb.jpg

post-407-1175095352_thumb.jpg

Edited by AlfaRonny
Link to comment
Share on other sites

Skoj att se fler som kladdar med plast.........

När jag tillverkade mina pluggar så använde jag bara sprutspackel på ytan, sedan kan man polera det med autosol för att slutligen använda vax och släppmedel.

Det finns alltid en risk att lack eller färg fastnar eller löses upp av styrenet i plasten.

Jag pratade med ett båtvarv som tillverkar pluggar och plastar båtar som rekomenderade mig att inte måla på sprutspacklet.

Lars H

Link to comment
Share on other sites

Jo det gick bra med klarlack. Lätt/snabbt att få bra finish och bra släppning enligt min bror som jobbat som modellsnickare. Men det är säkert känsligt för vilken lack man använder. Jag använde båtlack men på modellsnickeriet använder dom en vattenbaserad lack.

Att jag nu gör en ny form beror på att jag fick lite luftbubblor i den första. Alla är vi barn i början :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...