Jump to content

Slangar Mellan Throttelhus Och Insug


Recommended Posts

Jag är på jakt efter 4 st korta slangbitar som skall sitta mellan mina GSX-R throttlar och mitt hemmabyggda insug. Måtten på throttlarna är 48 mm och insugningsrören är 45 mm. Alla slangleverantörer jag har pratat med har inga så stora slangar som klarar bensin. Det enda som verkar finnas är silikonslangar.

Silikonslangar är säkert bra, men det känns lite överarbetat på min bil, dessutom är dom svindyra. Sen får motorn en "bling-bling look" som jag inte gillar.

Vet nån någon bra slangleverantör som har slangar i måtten 45 eller 48 som klarar bensin. Alternativt nån som säljer silikonslangar billigt.

Link to comment
Share on other sites

Finns väl svarta silikonslangar? Har för mig att jag sett det på nån engelsk web-shop, men jag kommer inte ihåg var...

EDIT:

Jag Googlade "Svart Silikonslang"...

Hittade nån Bling sida (i Borås) med följande info.

Samco Sportslangs kit är designat för att ersätta originalslangarna i de flesta superbilar, både i motorsport och på gatan. Med utmärkt kvalitet och överlägsen prestanda reduceras risken för maskinskador genom att slangen tål högre temperaturer och tryck.

Med hög kvalitet, använd världen över i både rally och racing så är Samco Sport silikonslang första valet av slang för motorbyggare när det gäller tillförlitlighet under tävling och snabba vägförhållanden.

Alla Samco Sport slangar är tillverkade av hög blank kvalitet och är tillgängliga standardfärgen Samco sport blå eller i svart, röd, grön, lila, gul och orange.

Vi lagerför endast slang i SHL: Standard polyestersilikon, 170°C i blå färg. De andra färgerna och typerna på slang är beställningsvara. Beställning kan ta upp till 6-7 veckor att få hem!

Kolla med bling eller racingfirmorna i 08-land så torde dom kunna skaka fram nått passande ;)

Link to comment
Share on other sites

Det är ju bättre än blått iofs. Problemet (har jag insett nu efter lite efterforskning) är att vanliga silikonslangar typ samco,sfs inte klarar bensin. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Enligt en mycket gamal diskution i gamla forumet så uppgav Gustav att det fungerade med kylarslang som "insugningsrör" detta vid en diskution om att modifiera insuget.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag fick krypa till korset och köpa silikonslangar :( det fick bli 4 st sfs:er från Forza. Dom klarar ju inte bensin men dom håller säkert över sommaren.

Link to comment
Share on other sites

PRecis, Men då menade han från plenumet in till motorn. Då sitter spridarna efter slangen så slangen kommer aldrig i kontakt med soppan. På min bil är det tvärt om. Där sitter spridarna innan slangen, så all luft och soppa kommer att pasera genom slangen.

Enligt en mycket gamal diskution i gamla forumet så uppgav Gustav att det fungerade med kylarslang som "insugningsrör" detta vid en diskution om att modifiera insuget.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt siliconslang både på roadster och hos Realcar.

Roadster har bara i en meterslängder, finns också kanon snygga skarvhylsor, Dyrt blev det men snyggt är det :wacko:

Hos Realcar går det att köpa siliconslang per decimeter vilket kan vara bra ibland, specielt när insuget till plenumet var 90mm,

Link to comment
Share on other sites

Jag var hos dom och frågade (i Sollentuna).

Och det hade dom inte, men dom kollade inte i nån katalog eller så. Utan det var bara "nä, det har vi inte". Dom kanske var lite trötta och inte orkade titta efter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...