Jump to content

Problem...


Lenny

Recommended Posts

Jag har en -91 Peugeot 106 XSi (kfz2) som cepar sig just idag... Bilen gick bra i två mil, sedan stod den still i c:a två timmar. När jag sedan ska starta och köra så är den mycket orkeslös, från början, inget som komm lite då och då. Bilen ryker mycket och när jag, efter 1 km tittar under bilen så lyser katten av hetta. Ska katten vara så jä_la varm att den lyser eller?!? Funderade på om topplockspackningen pajat, men då borde det bli smutsigare av olja än vad där är. Min andra tanke var att ett tändtift lagt av, men jag skruvade loss dem och de så fina ut, lite sotiga men hyffsade. Kan det vara styrboxen som gått in i "limp mode", har jag ett sån't?!? Funderingar snälla, om inte annars så blir det vär verksta'n men jag hatar att låta andra skruva med det som är mitt... Ha det bra, tacksam för svar och funderingar

post-276-1173046374_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Låter som att tändningen av någon anledning f*ckat ur och är

så sen att du flyttat ut en stor del av förbränningsvärmen i avgaskanalen.

Katten ska inte lysa även om boxen gått i "limp home mode".

Börja kolla tändläge med stroboskop och kolla sedan så du inte flödar någon spridare

p.g.a. otäthet så att du spolar igenom soppa ut som brinner i grenröret / kat.

Nog hör du väl om den går på alla 4 eller ej ?

ett par tips, men svårt att lösa via forum.

Link to comment
Share on other sites

Jo tack du, det hörs att den går som en potta skit, men på 3 .,´¨''¨ kanske... ... Som sagt svårt att beskriva över nätet, skulle ha spelat in ljudet... :mad: Men du kan nog ha rätt i att det kan vara tändningen, Men kan det bara lägga av sådär?!? Och bara på en cylinder, funderar på om man kan mäta strömmen fram till stiften... Men det är klart, då skulle ändå inte katten lysa (om det nu var så att den bara tänder på 3)... Äger ingen strob så det får nog ändå bli att kolla med lokala verksta'n eller vad tror du/ni..?!? :wacko:

Edited by Lenny
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...