Jump to content

National Kit-car Show At Stoneleigh


Sören

Recommended Posts

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I början av tråden någonstans har jag info om hur vi resonerat om tider mm på mässan. Man hinner se mässan på en dag. På söndagen är bilklubbarna där och MK-klubben hade många bilar där. MK var själva där med en monter, kommer säkert i år också.

Gällande avstånd så har jag lagt in postkoder plus länk till kartprogram i det inlägget. Om jag kommer ihåg rätt kör man från Stansted till mässan på ca 2 timmar.

Link to comment
Share on other sites

Det kostar ungefär lika mycket eller mer med en 7-sitsig

Jag kollade med Hertz och deras 7-sitsiga var bokade redan just dessa datum.

Budget Rental och de andra på Stansted tar ~£185 för en 6-sitsig

Link to comment
Share on other sites

Det blir nog som Jonte säger med priset. Något exakt pris har jag tyvärr inte då det är Sthlm som gör bokningarna utomlands.

Kolla in www.europcar.se för en uppfattning om priset.

Ska du dock till Göteborg någon dag så kan jag lösa något bra till dig/er ;)

Mvh Anders

Edited by Anders 7
Link to comment
Share on other sites

Jag mailade angående rum på samma ställe som er andra - det var väl i förrgår tror jag.

Inget svar ännu. Men vad fanken, det tar säkert sin tid. Det är trots allt England...

Link to comment
Share on other sites

Rummet bokat för min del.

Någon som vet hur det fungerar med paketförsändelser från England?

Tänkte om det fanns något ekonomialternativ att använda utifall att man skulle råka köpa alldeles för mycket småplock på träffen. Gå in på posten och skicka till sig själv.

Link to comment
Share on other sites

Ni som har varit på Stoneleigh respektive Newark vad är det för skillnad på mässorna? Hur är det med bilar (blandning & antal), försäljning (delar mm)? Det är ju ett gott gäng som ska till Stoneleigh, är det lika mycket drag på Newark?

Vi har inte bokat våran resa (Stoneleigh) ännu därav frågan vilken ni tycker man ska åka på!

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig varit på Soneleigh förrut men jag kan tänka mig att den är lite "försäsong" även om det engelska klimatet ligger lite före oss. Newark var, eftersom den ligger lite senare, en campingtillställning med mycket av mässan utomhus.

Jag uppfattar det som att Stoneleigh erbjuder möjlighet till mer shoping...

Link to comment
Share on other sites

Så där, då har jag också fixat biljett. Nu ska det bara ordnas med boende och bil, men jag tror det är ett mindre problem *hoppas*

Vad jag förstått så är vi 13 st som ska åka, varav 10 från Västerås :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som har koll på alla som åker?

Enligt min beräkning är vi 7 från Västerås, men det kan vara fel. Vi är 3 från Dalarna plus Eddy och Tommy, Jonte och Stigge.

Nån mer från Västerås?

Link to comment
Share on other sites

Jättekul! Ju fler vi är tillsammans.......

Nästa år chartrar vi vårt eget plan och mellanlandar i Göteborg samt bokar hela Hedley Villa. :lol:

Link to comment
Share on other sites

En idé som jag haft är att hyra en buss!

Problemet var att färjan slutade från Sverige och då även att bussen

med minst 20 passagerare gick med gratis över till GB.

Nu får man i så fall ta sig över till Danmark först sedan GB.

Tanken var att bussen skulle gå genom sverige från tex Borlänge och ner till Göteborg

och plocka upp folk vid bestämda platser o tider.

Sedan boka boende för alla och ha bussen med i GB.

Vi skulle kunna gå och kolla på det vi tycker om och bussen skulle kunna gå vidare med turer för sevärdheter & shopping om våra sambos / fruar vill följa med ... Enklare att motivera resan ;)

Men som sagt... Detta är/var bara en idé!

Link to comment
Share on other sites

jag har ev fått godkänt hemmifrån. Finns det plats för en extra tjockis? eller är alla rum och bilar fulla?

det är väl framförallt bilar som kan vara problem. Boende går alltid att fixa även om inte headly villa har nån säng över.

Link to comment
Share on other sites

Med så många från Locost sweden MK måste vi nog fixa en klubb tröja för resan......

Jobbar inte du Tommy med reklam och har lite kontakter ?. Det måste ju synas att vi Skandihuligans är i England.

:blink: :blink:

Lars H.

Link to comment
Share on other sites

jag har ev fått godkänt hemmifrån. Finns det plats för en extra tjockis? eller är alla rum och bilar fulla?

det är väl framförallt bilar som kan vara problem. Boende går alltid att fixa även om inte headly villa har nån säng över.

Tommy har ju haft kontakten med Hedley Villa. Hur ser det ut Tommy?

Ang bil ska ju det inte hindra. Det kan ju komma fler som vill vara med, och vi får helt enkelt hyra större bilar eller fler bilar och dela kostnaden mellan oss.

Kom med!

Link to comment
Share on other sites

Jag har (avsiktligt) skjutit bilbokningen framför mig - och det kan väl vara lämpligt att summera vilka som åker och vilka dagar vi kommer och reser hem innan jag bokar.

Om någon vecka borde nog alla som ska med på resan ha anmält intresse.

Då får vi se hur många och stora bilar som behövs.

Jag har i vart fall bokat enkelrum men kan gärna (försöka) ändra till dubbel om det visar sig att någon vill dela.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vågar sig på en summering? Jag har inte varit med i de försök man hittills gjort här i tråden nyligen :unsure: .

Jag har ett enkelrum bokat men om det är så att "enkelrummen" i själva verket är dubbelrum för en person så kan jag dela med någon.

Link to comment
Share on other sites

En del personer finns inte med här med namn. Är det avsiktligt, eller är det OK för dessa att synas i en sammanställning?

Personligen tycker jag det vore kul att se vilka som är mina reskamrater.

Link to comment
Share on other sites

Backspeglar & ev en klassisk startknapp... Sen hittar man väl alltid nått annat roligt, öl på puben kanske. :prop: :banana:

Sören, skulle inte du bygga en intrumentbräda i trä??

Link to comment
Share on other sites

Efter lite fippel och mycket bråk med min dator så har jag lyckats få ihop ett klipp från förra året.

Men jag skulle behöva lite tips om hur man gör/sparar/konverterar video från kameran till datorn *s*. Vi kanske ska starta en tips och trix tråd på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Jättebra film! Längtar tillbaks!

(En gammal gubbe hördes tala och skymtade till ibland. Undrar vem det var? Kommer inte ihåg att han var med.... :) )

Link to comment
Share on other sites

trevlig film. gör gärna en längre i år.

Jag har drygt 1h 20m film därifrån. Men det blir så ***** stora filer om inte bildkomprimeringen ska förstöra bilden helt och hållet.

Har även en sekvens med Duttons ;)

Link to comment
Share on other sites

hmmm... torrent kan vara ett alternativ. Problemet just nu är att jag inte har internet hemma pga flytt.

Men snart kanske.... *hoppas*

I övrigt kan jag säga att en pubkväll med de engelska byggarna är på gång igen. Jag har kontakt med Dave och Justin så får vi se när, hur och vart det blir. Återkommer om det senare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu börjar det närma sig avgång. Känns som innan julafton när man var liten snorvalp.

Jag ska sondera hyrbilsterrängen inom en snar framtid och då kan det vara lämpligt att veta hur det ser ut för er andra.

Hur många blir vi?

Hur många bilar är hyrda?

Jag förstår att vissa (kanske alla) vill åka isolerat med sina sällskap, med egna avstickare inplanerade.

Men om det är någon eller några som är osäker på bilsidan så ska jag i alla fall hyra mig en bil. Oklart vilken storlek.

Blir jag singelsolo (vilket inte känns det minsta jobbigt i och för sig) så tar jag minsta hinken som finns, eller näst minsta om inte priset skiljer sig så mycket.

Någon som känner sig manad att göra - eller kanske redan har gjort - en sammanställning? Jag har tidsbrist de närmaste dagarna pga långa skift på jobbet.

Jo, förresten - är det någon av herrarna som har pejl på billigaste hyrfirman eller är det samma skit alltihop?

//Stig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...