Jump to content

National Kit-car Show At Stoneleigh


Sören

Recommended Posts

Förra året var mässan över en långhelg, i år annonseras den att vara 6-7 maj. Den 7 maj är en vanlig måndag i min kalender. För mig är detta inget hinder, men andra kanske måste planera in det i tid för att det ska fungera.

Jag har kollat vad jag betalade i våras:

Flyg, Ryanair Västerås - Luton 650:- (köpt 2 mån i förväg)

Hyrbil 1200:- delat på 4 pers + bensin (hittar inte kvittot, var ca 100:- per person)

Dubbelrum 600:- per natt.

Inträde på mässan (10£?) 150:-? Gällde 2 dagar.

Tillkommer nödvändiga kostnader för pub-besök mm.

Budget om vi stannar 2 nätter:

Flyg 650:-

Bil 350:- inkl bensin

Del dubbelrum 2 nätter 600:-

Summa 1600:-

Man borde klara sig på 2500:- totalt. Sen tillkommer naturligtvis kostnaden att fylla ryggsäckar mm med bildelar.

Vem hänger med?

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej killar!!

Jag skall kolla när jag kommer hem har ju bytt arbete är numer sjöbuse. men jag tror att jag är hemma 7 maj om det är då men ge mig 2 veckor och jag kollar det.

puss o kram leffe

Edited by Leffe
Onödig Citering
Link to comment
Share on other sites

Jag är också törstig :unsure: :unsure:

Om det blir några från Göteborg så är jag sugen på en öl på ön bortanför Marstrand.

Så räkna med mig. (kan nog behöva köpa någon skruv till bygget)

Lars Holmqvist

Link to comment
Share on other sites

Kollade ikväll flygpriset Västerås-London Stansted med Ryanair. ToR kostar 4 kr! Tillkommer skatter o avgifter 552 kr, så totalt 556 kr. Beställer vi snart reser vi billigt.

Vem hänger med flyget från Västerås? Vi åker 5 maj och kommer hem 7 maj.

Link to comment
Share on other sites

Sören /

Jag tror jag vill med! Kanske kan boka samma boende som förra året?

Är det 1 dag kortare än förra året?

Skall bara kolla upp med dom här hemma och med räddningstjänsten så att jag inte har jour!

Link to comment
Share on other sites

Maj 6 (söndag) och 7 (måndag) är helgdagar i England. Söndagen är den stora dagen då alla klubbarna är där och det finns massor av bilar att titta på. Samma dag hinner man också titta på utställningarna och kolla in tillbehör. Måndagen är lugnare, inte så många besökare, och då handlar man det man vill köpa samt tittar en gång till på det som är intressant och talar med folk. På eftermiddagen kör man till Stansted och tar flyget hem.

Förra året stannade vi en natt längre och fick mer tid till seghtseeing och ev. privata ärenden. Men vi var några som resonerade om att slopa sista natten då tiden väl räcker till ändå, och skära lite på kostnaderna och kanske locka med några till. Måndag är ju också vanlig arbetsdag i Sverige, och det kan vara svårt för en del att ta även tisdag ledigt.

Förra året hyrde vi 2 bilar. Inget hindrar att de som vill stannar till tisdag och tar en bil, andra reser på måndag och tar den andra.

Vårt stamställe för boende är Hedley Villa i Leamington Spa. Jag vet inte vem som letade upp det lilla hotellet, men den personen borde få en guldstjärna. Mycket trevligt, personligt och prisvärt. Det ligger ca 15 min med bil från Stoneleigh. I Leamington Spa, som är en liten stad, finns många trevliga pubar och restauranger. Sedan finns massor att se runt omkring i landskapet, bland annat Heritage Motor Center, Shakespeares Stratford on Avon och Warwick Castle.

Länkar:

Leamington Spa guide

Hedley Villa

Stoneleigh Park info

AA Route Planner

Kartprogram Multimap. Stoneleigh Park är i röda ringen, postkod CV8 2LZ.

Hedley Villa har postkod CV31 1EZ, Stansted CM24 1RW.

Häng med!

Link to comment
Share on other sites

Fått lite förhinder. Ska tydligen åka till Glasgow den 4-6 maj.

Ryanair Glasgow - Stansted 42.63 GBP!

Du kommer inte undan! Vi vill ha dig med! :D

Link to comment
Share on other sites

Jag är sugen som en liten gris :) Fast samtidigt sugen på att åka med Michael till den andra mässan och då med Locosten.

Men det kanske löser sig själv, jag har ju inte pratat med HSB* :unsure:

*Hon Som Bestämmer

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade med ekonomichefen, och nu visar det sig att hon också vill resa med mig.

Så om det blir något kommer vi antagligen att ta egen hyrbil och boende (hot om "kvinnliga" sevärdheter yppades) men vi kan väl ses på plats i alla fall?

Fast jag vet inte om jag måste jobba.

Link to comment
Share on other sites

Jag har slugt lyckats flytta på Glasgow-resan.

Hur tänkte vi åka nu då. Dit på lördag och hem på måndag? Flyg från Säve finns än så länge så man är frame 11.15. Hem kan man flyga 12.05 på måndag.

Är det någon som bokat eller snackar vi fortfarande om det?

Sitter vi och räknar för länge så försvinner de billiga biljetterna...

Link to comment
Share on other sites

Sören /

Skall vi ta gemensamt från Västerås och dela bil i år med ?

I så fall borde vi boka samma övernattning som förra året...

Jag har skrivit och frågat om det finns några rum lediga på trevliga Hedley Villa.

Link to comment
Share on other sites

Stigge, min fru var med förra året, vi delade bil och bodde på samma hotell, inga problem. Hon är välkommen!

Fredrik, jättekul! Planerna är upp till var och en, men jag föreslår hemresa måndag sen eftermiddag om man inte vill stanna för sightseeing. Se ovan.

Tommy, bra att du frågar Hedley Villa. Jag vill ha enkelrum om du diskuterar vidare med dem. Vi reser tillsammans från Västerås och delar bil, tycker jag.

Som sagt, hög tid att boka flyg om man vill resa billigt.

Jag kommer att vara borta från datorn under helgen, tillbaks söndag kväll.

Lev väl!

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu prel, bokar jag rum på Hedley Villa!

Var det ett Singel till dig Sören?

Jag tar ett Dubbel till mig och Farsan.

Är det någon annan som jag kan boka för när jag ändå håller på?

Link to comment
Share on other sites

Det måste vara den 5:e dvs en Lördag..

Övernattning till Söndag....mässa hela dagen...Övernattning till Måndag ... Mässa... sedan hemfärd.

Men måste få tider bekräftat till 100%

Link to comment
Share on other sites

Ok. Nu har jag bokat flyg Säve-Stansted 5 maj kl 10.20. Anländer stansted 11.15.

Hem reser jag måndag 7 maj kl 12.05. Det senare flyget blev så mycket dyrare :unsure: .

Jag behöver således någonstans att sova.

Tommy, är du snäll och bokar ett rum på Hedley Villa åt mig med då. Jag kan dela med någon (jag stjäl inte och har ordning på min hygien.. :lol: ). Någon frivillig?

Kom igen nu grabbar. Nu måste vi ju fylla en hyrbil från stansted också....

Link to comment
Share on other sites

Hej Tommy.........

Om du bokar kan du boka ett dubbelrum för mig och Mats, Lördagen den 5 till tisdag 8, (tre nätter).

Lars Holmqvist

Mats Gustavsson

:racesmile: :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Det var som attans. Flyger ni från Västerås till Stansted också. Jag trodde det gick till Luton eller nått. Har ni plats i hyrbilen?

Jag inbillar mig att en hel söndag på mässan utan stress med avresa räcker. Dessutom vill ( :huh: ) jag jobba på tisdagen...

Link to comment
Share on other sites

Får inte fram Västerås - Luton när jag söker Flyg via RyanAir´s hemsmida :banghead:

Länk till KitcarShow : http://www.grosvenorexhibitions.co.uk/KitCar/KitCar

Sören - Enkelrum

Fredrik- Enkelrum

Lars Holmqvist - Dubbelrum

Tommy Borg - Dubbelrum

Bil (1) Sören, Tommy, Eddy

Bil (2) ?

Borken / Leffe .... Hur ser det ut för er?

Link to comment
Share on other sites

Så mycket bättre egentligen. Om vi alla flyger till Stansted så blir det enklare att fördela stolar i hyrbilar. Eftersom man relativt enkelt kna boka om Ryanair-flyg så är det bäst att boka en tur-retur med rätt utresa nu direkt för att sedan ändra hemresan om så önskas. Jag stannar som sagt bara söndagen på mässan.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska få tag på min chef först innan jag kan lova något, kinkigt det där med tjänstledighet.

Hur verkade det på Hedley villa var det många lediga rum?

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Hej..........

Jag har nu bokat flyget för Mats Och mig, Om det är några mer som flyger från Göteborg så kan vi dela på hyr bil i England. Våra flyg tider är:

Utresa - Alla tider anges i lokal tid.

Från Gothenburg City (GSE) till London Stansted (STN) Reg fare

lördag, 05 Maj 07 Flyg 965

Avgår Gothenburg City (GSE) 10:20

Anländer London Stansted (STN) 11:15

Återresa - Alla tider anges i lokal tid.

Från London Stansted (STN) till Gothenburg City (GSE) Reg fare

tisdag, 08 Maj 07 Flyg 966

Avgår London Stansted (STN) 12:05

Anländer Gothenburg City (GSE) 15:00

MVH

Lars Holmqvist :prop: :prop:

Tack För hjälpen med rum Tommy.

Edited by Lars H
Link to comment
Share on other sites

Hejsan....

Nu är bilen till och från mässan bokad , blev en Ford Fiesta , just nu så finns det 2 platser kvar i bilen hör av er om ni vågar åka med oss i England.....

// Mats G & Lars H

Link to comment
Share on other sites

Jag vågar. Problemet är bara att jag tänkt flyga hem på måndagen...

Kanske blir jag tvungen att hyra en egen liten Fiesta. Hur ska ni göra Tommy? Hem på måndag eller tisdag? Flyger ni till stansted?

Ingen mer från göteborg som kan tänka sig åka hem på måndag samt även dela rum?

Link to comment
Share on other sites

Jahapp, så har jag också bokat flyg.

post-285-1173115419_thumb.jpg

Har dock inte bokat bil ännu.

Finns det plats över i någon lördag-måndagsbil kan jag gärna haka på, annars hyr jag en egen eftersom jag stannar till tisdag.

Damen hade svårt att ta ledigt från skolan, alltså får jag resa solo. Hälften så dyrt osv... :biglaugh2:

Förresten, det där med rum - finns det någon poäng med att besvära "reseledaren" eller går det lika bra att kontakta stället på egen hand?

Edited by stigge
Link to comment
Share on other sites

Nu är bokningen klar och om det är någon som vill boka eller ändra så kan ni göra det här!

Era rum är bokade med era förnamn....

Dear Tommy

Confirmation of Booking

I can confirm that you are all booked in for the dates you have requested.

3 doubleroom 5-8 / 5

1 singleroom 5-8 / 5

1 singleroom 5-7/ 5

Looking forward to your arrival.

Kind regards

Martha

Hedley Villa Guest House

31 Russell Terrace

Leamington Spa

Warwickshire

England

CV31 1EZ

Proprietor: Martha Carroll

Tel: 01926 424504

Fax: 01926 886861

hedley_villa(snabelA)hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Det verkar svårt. Jag får allvarligt ta mig en fuunderare på att boka om till hemresa på tisdag jag också då (får väl jjobba ikapp någon natt :unsure: ).

Skulle jag då få plats i någons hyrbil?

Hade varit bra att veta så jag kan boka hemresan till någorlunda samma tid som övriga sällskapet. Ryanair har ju 3 flighter per dag varav den senaste i regel är den dyraste och gärna undvikes...

Link to comment
Share on other sites

Fredrik, såvitt jag förstår ska det finnas plats i bilen Göteborgsgänget bokat.

Stigge, Tommy har kontakten med hotellet, varför inte be honom boka ett rum åt dig också? Vore kul om vi alla bor på samma ställe.

Link to comment
Share on other sites

Så. Nu har jag skärpt mig och rättat upp mig i ledet. Bokade om mina flygdetaljer.

From Gothenburg City (GSE) to London Stansted (STN) Reg fare

Saturday, 05 May 07 Flight 965

Depart Gothenburg City (GSE) 10:20

Arrive London Stansted (STN) 11:15

Coming Back

From London Stansted (STN) to Gothenburg City (GSE) Reg fare

Tuesday, 08 May 07 Flight 966

Depart London Stansted (STN) 12:05

Arrive Gothenburg City (GSE) 15:00

Får jag plats i en bil nu?

Jag slår hotellet en signal...

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Jahopp då var vi eventuellt 3 st till som vill hoppa på resan till Stoneleigh. Ska alla åka hem på tisdag (för en som snabbläst)?. Klarar man att se mässan på en dag eller blir det tajt ifall man vill handla osv? Kommer MK att deltaga på mässan?

Det med hyrbil kan jag lösa själv till en billig penning men det hade ju varit trevligt att bo på samma ställe som er! Vad kostar boendet?

//Anders

*Har nu läst lite mer nogrannt och fått veta en hel del :D*

Edited by Anders 7
Link to comment
Share on other sites

Jaha du Anders. Nu är du någon timme för sen.

Jag hade först tänkt att se mässan på söndagen och sedan åkt hem på måndag. Eftersom alla andra tänkt stanna till tisdag så bokade jag om min biljett...

Annars kunde jag hängt med på lördag-måndag.

Men åk lördag-tisdag ni med så kan vi kanske dela hyrbil.

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

MM såg tyvärr detta med din ändring lite för sent :angry: Vi har två förslag på resan 1: Åka fre till mån, man hinner se lite mer än enbart mässan. 2: Lör till mån, hinner man mässan under söndagen? Hur långt ifrån stansted ligger Stoneleigh? Fredrik i Trollhättan det där med hyrbilen är ingen dum idè men jag jobbar för Europcar biluthyrning så det är mitt minsta problem ;)

//Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...