Jump to content

Svenska Mk


Michael

Recommended Posts

Hej min hemsida är nu klar. http://www.mwsportbilar.se/

Efter min resa till newark i somras när jag lärde känna MK folket närmare har jag funderat på att bli återförsäljare åt MK i sverige.

Jag har gjort slag i saken och nu är min hemsida klar.

Välkomna

Michael Wänström

MW-Sportbilar

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Egentligen konstigt att det inte funnits någon importör av MK tidigare, då bilarna är så populära. Tror chansen att lyckas med detta företag är ganska stor, och sedan är det jättekul att det blev i västsverige också!

Link to comment
Share on other sites

Det var på tiden att vi fick en Svensk representant för Mk. Grattis!

Skönt för oss som bygger MK eller vill bygga, att slippa komunikationen

med England, och struliga dyra frakter ! :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

grattis till återförsäljar förtroendet..

Frakt.. från england.. ungefär hur mycket brukar den va..mellan tumme och knä.. :unsure: för en helsats..

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Inte generelt men de delar som det är omsätning på kommer att finnas på hyllan.

Frakt av kit beror på var i sverige du bor mejla ditt postnummer om du är intreserad så får du besked under nästa vecka.

Michael W

MW-Sportbilar

Link to comment
Share on other sites

Frakten för mitt westfieldkit som är på väg kommer kosta mig obehagliga 6900kr. Bara som referens för den som är nyfiken, det beror antagligen på vilket fraktbolag som används och kanske anda faktorer också.

Link to comment
Share on other sites

6900kr? Till bohuslän?

En tumregel är att frakten blir billigare och billigare ju närmare göteborg man bor eftersom det är dit fraktbåtarna från england anländer (även efter det att passagerarbåten slutat gå).

Min frakt gick på 350pund till Trollhättan.

Om jag förstått Michael rätt kommer han nu att stå som värd för transporterna d.v.s. stora synnergieffekter...

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Vet inte riktigt hur långt den frakten räcker, det står inte specifierat. Till hamnen bara misstänker jag, eftersom jag ville ha det så när jag beställde. Lite dumt med hemleverans när man bara är hemma på helgerna...

Förhoppningsvis kan Michael fixa bättre fraktpriser, det var bara ett exempel på hur dyrt det kan vara

Link to comment
Share on other sites

Så du menar att förutom frakten från England till Sverige, så tillkommer frakt inom Sverige?

När jag köpte mitt kit från MK så lyckades dom med konststycket att leverera direkt till min dörr.

Inte för att jag vill pissa på din parad, men var i upplägget ligger fördelen att inte handla direkt med MK?

Link to comment
Share on other sites

skoj att höra.. lycka till.. :) :thumbup:

JockeE: största fördelen är väll att man har en svensk kontakt och att om det går fel och pengarna försvinner är det lättare att säga "-jag vet var din brevlåda bor"... :P

Link to comment
Share on other sites

Tja, det kan du ha rätt i Acke, men för den ökade kostnaden på både frakt och priser rent generellt vette fan om jag inte gör mig omaket att ha med engelsmän att göra.

Jag har redan gjort det, då var det en sambeställning av 5 deluxekit.

Men MW kanske kan ge mig argument att betala mer.

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att det kan det bli så att vi som redan har kiten hemma kan beställa delar av Michael som han sen kordinerar frakten för. En lite större sändning kostar ju i regel mindre än fyrtioelva små. För helt nya kunder som funderar på att köpa finns det ju nu en "riktig" demobil i sverige samt någon som i regel svarar i telefon när det ringer. Sen borde betalningen bli något enklare. Dock bör Michael vara beredd på att även eventuella klagomål på MK och deras produkter kommer riktas mot honom...

Link to comment
Share on other sites

Har köpt 2 kit från MK båda levererade till dörr. 1 gången gick det bra med förhållandevis låg frakt.

2:a gången med en ökad fraktkostnad, varken komplett eller helt men fram till dörren kom det ;)

Vi har tom, fått kit levererade till vår dörr som vi inte beställt, fel adress men Sverige var rätt.

Tack vare forumet så kunde vi lista ut till vem det skulle och DHL i samråd med MK löste problemet....

Hoppas MK skärpt till embalagen och hanteringen av frakten efter vår senaste leverans.

Inte kul när ½ kittet saknades och att en gaffeltruck parkerat i det som var kvar :mad:

Det var en nervös tid vi hade framför oss med tanke på att vi betalat allt i förskott, men efter

en tid (Engelsk tid) ;) så fick vi nästan allt det som saknades och nytt av det som förstördes i leveransen.

Tråkigt det som hände och vi var ganska sura på MK, måste ändå ge dom en eloge för hur de hanterade situationen!

Med MW-Sportbilar som språkrör/leverantör så måste det bli lättare för oss i Sverige att bygga MK, bara det inte blir dyrare.

Hoppas Michael får hem lite på "hyllan"...

Mk´s dämpare, stolar och avgasrör till Pinton måste vara något som det finns marknad för ! :)

Link to comment
Share on other sites

Frakten har jag valt att inte inkudera då det anars skulle orimligt dyrt vi småleveranser om man inte är berädd att vänta så kostar det. Kitten kommer att leveras till mig eller till er dörr alt enligt överenskomelse.

Priserna blit tyvärr högre pga svensk moms

Mitt främsta tillskott är hjälp med leveranserna. Många upplever det som besvärligt.

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Ta det här på rätt sätt nu.

Tack för uppmärksamhet och stöd. Hittar ni felaktigheter på sidan hör gärna av er

Michael W

Vet inte om du är ironisk på din första sida men...
Eventuella stavfel beror på dyslexsi

Det stavas Dyslexi utan S på slutet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hoppas det var välment men man blir så jävla trött på att inte kunna stava.

Att upplysas om stavfel blir tyvärr endast kränkande hur välment de är. Jag trode dyskexsi slutade med ett i ? OBS ej ironi (efter att pratat med min fru förstår jag vad du menade jag kunde inte förstå vad du menade tidigare) Troligen skall det vara dyslexi ?

Stava väl

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att detta är superkul.

MK-har ett bra rykte och en bra produkt (även om jag inte är ett Indy-fan). Jag har bara träffat killarna på MK en gång och då var dom trevliga och seriösa.

Sen har dom ju Locostprinsen i ryggen (Martin Keenan) med allt sitt kunnande, även om han inte är med i företaget längre.

Vi behöver mer såna här företag i sverige.

Grattis och lycka till!!! :)

Link to comment
Share on other sites

helt OT, men om man kör Firefox som webläsare så finns det en "rättstavnings"modul man kan installera...

fungerar som word att felstavade ord blir rödmarkerade och högerklickar får man upp några alternativa val...

dock funkar det lite si å så efter uppdateringen av detta forumet, det fungerar när jag editerar inlägg, men inte när jag skriver det som ett nytt inlägg.. :wacko:

men det kan ju vara bra att ha om du skriver på andra forum...

Link to comment
Share on other sites

nä, de e sant, men man kan nästan i alla ordbehandlara välja "lägg till i ordlista" när det är ett ord den inte känner igen...

fast då gäller det att man är säker på att det är rättstavat.. :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...