Jump to content

Tråd För Förslag För Klubbaktiviteter


Tommy

Recommended Posts

Här kommer ni med förslag på vad som kan fylla ut tomrummet om inte Elmia blir av 2007.

Vi får mer pengar kvar i klubbkassan vilget ger oss större utrymme för andra aktiviteter.

Längst upp kommer jag att samla in försslagen för att vi lättare skall få en överblick över dessa när tråden växer.

Problemet är att aktiviteterna börja bli en stor del av klubbens verksamhet och vi kommer att behöva personer

som är "projektledare" indelat i regioner över Sverige.

# Förslag 1.

# Förslag 2.

# Förslag 3.

# Förslag 4.

osv,

Edited by Jonte
Ändrade rubriken
Link to comment
Share on other sites

Några förslag:

1. Kontakta Attitude och se vad dom har planerat för 2007.

2. Kör Uråsa i egen regi vid ett par tillfällen under 2007. (bjud in andra klubbar).

(Tält och koner finns i området)

3. Låta Anton o Co i Norr arrangera Hörnefors.

(Koner finns men de saknar tält)

4. Hjulhälja i Filipstad ( ev lägga årmötet under samma tillfälle )

5. Tjolöholm Classic motor 20 maj

6. Västerås Power big meet

7. Eskilstuna Veterandag på Ekeby flygfält

8. Bilutställningen på Rosersbergs Slott som anordnas av Automobil Classic Magasin

9. Sedan vet jag att förslag på att göra en Tour med med olika stopp & besök av sevärdheter finns som förslag någonstans!

mm, mm.... ja listan kan göra lång

Hittade ett inlägg av jonte från 2005 på förslag, Se länk: Förslag

Link to comment
Share on other sites

Skall vi göra ett årsmötesevenemang så måste det förläggas på en någotsånär central plats eftersom vi är så utspridda. Jönköping funkar ju bra eftersom de allra flesta har ungeför lika långt att åka.

Knutstorp...... längst ner i Skåne! Njaa, bra för skåningarna men inte för alla andra!

Skall årsmötet kombineras med bankörning så är väl Kinnekulle det kanske bästa alternativet. Vad jag vet så är det fullbokat i år, men till nästa år kanske?

Link to comment
Share on other sites

Vad som är viktigt när vi planerar in "Racedepåer" är att vi får kontakt med medlemmar som har tillgång till utrymme att magasinera konor, tält och lite andra prylar som behövs vid en träff. Medlemmar som kan hålla i det praktiska med träffarna o.s.v.

Hör av er ni som vill hjälpa till och tror att ni bor på strateriska orter över landet.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag tänker så att det är bäst att antingen ha det på ett eget arangemang eller på ett arangemang med liknande biltyper som våra. Knutstorp ligger fel geografiskt till men vore det idiala arangemanget att träffas på. Tyvärr ser man förvånandsvärt få medlämmar där. Jag tanker att är arangemanget kul så åker man gärna. Jag var till exempel på hjul och vingar i varberg i somras och jag sätter inte min fot på ett liknande arangemang igen så då blir det fort långt. Så den typen hoppas jag vi undviker. Jag listar vad jag tycker är best.

1 Sportvagnsmeating på knutstorp

2 "Egen" kördag på kullen

3 uråsa

4 Tjolöholm eller Rosenberg

Tycker

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är bra förslag du kommer med Michael.

Vi har i alla fall 13 reggade medlemmar i skåne. Där bör det ju kunna stråla samman en del till Knutstorp tycker man.

Kinnekulle ligger bra till geografiskt men kostar 20 000 + moms (2.6% tror jag det är). Men kan man åka tillsammans med någon annan klubb så tycker jag att den banan är helt klart en som passar våra bilar. Bra lokal för ett årsmöte finns det åxå.

Uråsa är redan på planeringsstadiet för i år om jag inte är fel underrättad Book och Lvov håller i den träffen.

Tjolöholm tycker jag vi ska satsa på. Den träffen håller väl du Michael och Jarl i. Är det något som ni behöver för den träffen så hör av dig så får vi se vad vi kan hjälpa till med.

Rosensberg har vi väl haft en del bilar som medverkat. Där tycker jag vi kan utöka intresset med större närvaro. Jag tror Jonte och Conco brukar vara där. Jag undrar om inte den träffen krockar med Ekeby.

Bra förslag :racesmile:

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Jag ser Uråsa nämnas mer än en gång här i tråden....

Uråsaträff kommer det att bli i år med för klubbens del !

Hur många träffar det blir där är inte klart just nu.

Jag tror att alla som var där fick mersmak av det förra året och det var många positiva

kommentarer efteråt. Folk bad oss t.o.m. att höja avgiften för att få köra :blink: (helt otroligt för en smålänning)

Det gav även inspiration till mej, heralue och Berne att anordna fler körningar där och

i år tänker vi bli ännu bättrre :thumbsup:

Så Uråsakörning blir det.....

MVH. //HB//

länk till tråd i forumet

länk till bilder på booksgarage.com

Link to comment
Share on other sites

Jag är juh inte medlem även om jag önskar at jag vore det (dvs att jag hade en seven i garaget)

Har klubben kört Superstage nån gång ? Om inte så tycker jag verkligen ni ska kontakta bilsport och försöka göra det.

Det ligger juh iofs lite avsides till men är hur roligt som helst !

Link to comment
Share on other sites

Banan ligger nära mej, men Emmaboda kommun har arrenderat ut den och allierat sej med

albinson & sjöberg i Karlskrona och stoppat i miljontals kronor var i det projektområdet de har där ute.

Jag har kontaktat dom sedan tidigare med blankt nej till svar och hänvisning till A & S.

fortsättning följer......

Link to comment
Share on other sites

Eddy skrev att kullen kostade ca 21t att hyra. Med lite kringkostnader så hamnar vi på ca 25t och det låter mycket likt kostnaden för Elmia som vi var berädda att satsa på. På kullen fins det möjligheter till lokal för årsmöte

Jag tycker att det är det här vi skall satta på. :hyper2:

Kostnaden torde oxå bli lägre om varje sjua betalar 100 kr och vi blir 10 bilar så hamnar vi på 24t. Om vi får 10 betalande gäster som betalar 500 kr så återstår 19t :eclipsee_steering:

Bra användning för våra slantar eller hur.

Tycker

Michael W

ps jag hjälper gärna till ds

Link to comment
Share on other sites

när vi (Hondaklubben) bjuder in ex rejsa.nu så brukar vi ta 500/bil och det brukar alltid bli ett gäng... dom är dessutom oftast väldigt seriösa å bra förare.. :) ( man är ju lite oskyddad i en sjua.. )

det är ett bra sätt att få en lite extra pengar i kassan.. :)

Link to comment
Share on other sites

Det handlar inte bara om att bränna hela budgeten. Vi var berädda att bränna hela budgeten på Elmia utan att blinka och det ligger i samma region. Jag tycker att då vi bara har ett årsmöte skall vi hålla det i samband med ett så atraktivt arangemang som möjligt för att så många som möjligt skall vilja komma. Kubben var förra året med på Tjolöholm och power meat vi hade även körning på uråsa trots att vi deltog på Elmia.

Tycker

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Nu är den här diskutionen helt akademisk i.o.m. att det inte finns några lediga dagar kvar att hyra ut på Kinnekulle. Jag har varit i kontakt med dem och då var det en onsdag,(minns inte vilken)som var ledig och den kostade 19600:- +6%moms.

Vi var inte beredda på att bränna hela budgeten på ett bräde. Det var därför vi tog upp den här diskutionen från början. Tanken var att vi i stället skulle satsa på att sprida "graserna" över hela landet, så de medl. som bor långt upp i norr och de som är bosatta nere i söder kan få tillgång till att stråla samman och ha sina lokala konkörningar o.s.v.

Pengarna som vi Inte lägger ut på Elmia kan finansiera dessa "Racedepåer".

Jag tror att det var det som Tommy menade när han skrev "bränna hela budgeten på ett arrangemang".

När det gäller trackday på Kullen så får vi nog göra en prel.bokning så snart som möjligt, då för år 2008, och det gäller även för en del andra banor.

Kan du Michael få kontakt med någon klubb som vi kan ha ett samarrangemang med så vore det utmärkt. Kolla då med dem hur mycket det skall kosta för oss / medlem för att delta. Nu vet jag att en del klubbar vill att man ska lösa medlemskort i den arrangerande klubben men det tycker jag inte ligger i vårt intresse att ragga medlemmar till andra klubbar.

Kanske vi kan suventionera startavgiften eller så.....

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Där har du rätt, om man ska ha årsmötet i samband med bankörning som vi själva arrangerar så är ditt förslag bra om man bortser från att det tydligen inte går att komma in på den bana som du nämde, om vi inte kan ordna in oss som gäster med någon annan klubb. Men den tanken tar ju bort möjligheten att använda pengarna på det sätt vi hade hoppats på. Nämligen lägga dem på flera spridda aktiviteter som skulle komma fler medlemmar till del.

Men kan vi inte kolla med Alfaklubben, Attitud o.s.v. om vi kan få vara med och leka :prop:

Eller, vad finns det för andra utställningsarr i vår som vi kan delta i med våra bilar (som inte kostar en massa pengar) och samtidigt hålla årsmöte.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

När det gäller förslag på vad saker och ting skall kosta så kan jag säga att 100:- per 7:a är lite av en fantasi för en körning på riktig bana.

I min värld så kan ett medlemsarrangemang kosta runt 300:-, icke medlem 500:- (eller mer). Har man inte råd med det skall man nog se sig om efter en annan hobby.

Klubben skall inte och kommer inte subventionera in-absurdum.

Link to comment
Share on other sites

Mekano. Jojo. Om man inte krånglar till det med MC-motorer, backväxellådor, egna pedalställ och grenrör (och den där förbannade styrstången)...

Lite tidigare än 2017 blir jag nog färdig trots allt.

Hade jag byggt på sierra rakt igenom hade jag kört sommaren -07...

Edit:

För att inte tala om alla svindyra delar jag "måste" ha. Hjul t.ex.

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Ursäkta om jag halkar in här på ett bananskal. :unsure:

Attitude har ju vad jag förstått för avsikt att bjuda in Locost MK på sina banträffar även i år när det passar...

Och Lazzat MK söker partners...

Att inte fler Sevenåkare har besökt Lazzats slalomcup "RS-Challenge" tycker jag f.ö. är konstigt. De få Sevens som deltagit har i princip regerat.

Link to comment
Share on other sites

Ang. årsmötet.

Diskussionen ang. aktiviteter i samband med årsmöte pekar bara åt ett håll: bankörning.

Så om det inte finns några vettiga möjligheter till bankörning i någon form, då kan vi inte ha något årsmöte, eller?

"Gemensam samling" = bankörning?

Är jag den ende som kan tänka mig att göra något annat i samband med årsmötet? Typ umgås, ljuga lite, köra en 10-mila tur på kurviga vägar i glada vänners lag, äta gott .....

Jag är absolut inte emot bankörning. Det är vansinnigt kul. Men i min värld är sevenåka så mycket mer än att piska skiten ur bilen runt en bana.

Link to comment
Share on other sites

Pacman har en bra synpunkt där. Roligast vore naturligtvis att umgås, ljuga lite, köra en 10-mila tur på kurviga vägar i glada vänners lag, äta gott....OCH åka lite bana. Men om det nu är svårt att göra till rimlig kostnad på en central ort på lämplig tidpunkt, varför då inte skippa banåkandet denna gång och planera in det i tid för 2008? Och få råd att satsa på spridda Racedepåer i landet.

Angående kostnad för att åka på bana håller jag med om att 500 kr är absolut OK även om man är medlem. Jag tycker det är billigt. Jag är heller inte främmande för att betala en hundring eller så mer i medlemsavgift om det kan underlätta att få till lite lokala arrangemang landet över. Jaguarklubben (och andra) har lokala avdelningar med separat medlemsavgift, också ett sätt att få råd med lokala aktiviteter.

:)

Link to comment
Share on other sites

Denna klubben och detta forumet ger mig så mycket tillbaka att jag allvarligt funderat på en donation typ. Högre medlemsavgift är nog inga problem för de flesta med tanke på vad man lägger ner på sin bil. Vet man att de extra pengarna går tillbaka till en själv är det ännu lättare (säger jag som inte ens har bilen på alla fyra och inte kan åka på nån träff förrän om ett drygt år kanske...).

Link to comment
Share on other sites

Pacman har en vettig synpunkt!

Årsmöte behöver inte vara = bankörning :P

Packmans förslag om att tex bara ta en "tur" träffas , ljuga lite osv tycker jag låter trevligt.

Utan Elmia kan vi få många arrangemang i klubben under 2007....

Sedan är det kul att höra Falk berätta att Attitude har för avsikt att bjuda in oss även i år! :notworthy:

Lazzat mk låter lika intressant det! :D

Link to comment
Share on other sites

Ohoj alla!

Jag har ingen bil klar och således är banåka inte direkt högprioriterat för min egen del.

Däremot tycker jag att klubben skall defenetivt anordna dylikt.

Den dagen när/om jag själv blir klar kommer jag också kunna ha full glädje av arragemangen.

Men man ska komma ihåg att klubben skall också verka för mycket annat inom sevens. Byggande, intresseskapande, kontaktförmedlande, bevarande av historik osv. Ett årsmöte bör locka så många medlemmar som möjligt för att få så stor legitimitet som möjligt.

Vetni jag kollade förra protokollet och på en punkt stog det bla så här : "Frågan om klubben skall vara med på Elmia även nästa år bifalles"

Tolka inte detta som om jag vill till elmia, jag har inget för 90% av mässan (jag hatar sån FF bling bling skit ). Jag bara råkade läsa protokollet.

För min del så kan jag gärna ställa upp å grilla i skogen om så skulle beslutas :)

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Inspirerad av tidigare inlägg och i ett försök att tillgodose många önskemål så spånar jag lite på skoj.

Ponera att man i närheten av något bil- evenemang/utställning i centrala sverige (tex Ekeby veteranbilsmarknad) bokar ett gammalt militärflygfält (en ren gissning är att det kan kosta runt 5000kr) Då har man möjlighet att under en helg:

1. Besöka evenemanget (och om det blir Ekeby så kan man ställa ut sin bil och besöka marknaden gratis)

2. Efteråt har man årsmöte, snackar skit, äter gott m.m.

3. Dagen efter kör man en tur på några mil på fina vägar fram till flygfältet där man kan testa bilen lite mer, fika, korvgrillning etc.

Link to comment
Share on other sites

Som vanligt skall jag inte försöka skriva. När man försöker fatta sig kort så misuppfattas man mycket lätt.

1 Det jag försökt hitta är ett arngemang eller samanhang som drar mycket folk med locostintresse för att hitta en bra plats för årsmötet. Jag trode i min enfald att en egen bandag skulle dra mycket folk.

2 priserna var bara ett tankeexpriment för att jämföra med priset för vårt deltagande på elmia och därför räknade jag extremt lågt.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Jag vill med denna tråd pusha för hur viktigt det är att vi i de olika regionerna försöker aktivera oss!

Att några så att säga tar tag i planering och förslag, agerar lite projektledare.

Så här såg det ut 2006... Jag har säkert glömt någon eller något. :unsure:

# Anton o Co i Norrland (banträff-konkörning)

# Kjelle och Ronny mm i Svealand ( Ekeby veterandagar )

# Tommy i Svealand (Kontakt med Attitude för samkörning på Gelleråsen]

# Michael mm i Götaland ( Tjolöholm Classic Motor )

# Arrowsmith och Heralue i Götaland (Var några av dom som höll i Uråsa)

# Tommy, Eddy, Jocke E, Arrowsmith, Acke, BlackbirdSeven, Pacman och Anton mm ( Elmia )

# Jonte, Micael, Sören, Leffe, Borken och Tommy ( Stoneleigh Kit Car Motor Show / England )

Alla är välkomna att agera i en form av "paraplyorganisation" där vi delar upp oss i regioner eller större arrangemang för 2007. Det viktigaste är att någon/några håller i trådarna så att andra medlemmar vet vilka de skall kontakta om dom

vill vara med i planeringen.

* Jag har kontaktat Attitude i år med samt Lazzat för att se vad dom har på "G"

* Arrowsmith o Co; kommer att organisera Uråsa vid ett flertal tillfällen.

* Michael har flaggat för att han håller i Tjolöholm Classic Motor.

* Ledig plats

* Ledig plats

osv,

Så nu tycker jag vi använder denna tråd flitigt för att prata ihop oss för ett lyckat :eclipsee_steering: år 2007

Link to comment
Share on other sites

Har varit funktionär varje år på Nostalgifestivalen i Vårgårda sedan den start.

Är inget stort evenemang men en lite banderoll och lite flaggor och ett par Sjuor borde vi kunde

pressa fram. Tror att Michael och hans kompis bosse var där förra året??

Hur som helst finns det gott om bilbyggar intresse på "byn" .....

Om inte annat kan det bli en trevlig Lördag med lite bilsnack.....

Nostalgifestivalen är på Tånga hed i Vårgårda:

Lördag 9 JUNI 2007 kl. 10-16.

Link to comment
Share on other sites

Bra om du kan kolla om vi är välkomna dit min kompis kollade och då verkade det inte så. Men det beror ju på vem man frågar. Om det blir ställer jag gärna upp. Ett annat liter arangemang som jag vill puscha för är Hjulets dag i Gräfsnäs slottspark ett litet men mycket mysigt arangemang med mycket blandad publik. Detta hålls i början av Juni. Vidare så finns det ett helt otroligt arangemang i Lidköping till förmån till barnkanserfonden nämligen Hjulafton i mitten av augusti. http://www.hjulafton.nu/program.asp

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Sedan får vi inte glömma:

The National Kit Car Motor Show, Stoneleigh 2007

Sunday, 28 January 2007

Date: Sunday 6th & Monday 7th May 2007

Venue: National Agricultural Centre, Stoneleigh Park, Warwickshire, CV8 2LZ

The National Kit Car Motor Show at Stoneleigh is the biggest event on the annual calendar and is

a great family day out. Over 100 clubs exhibited in 2006, with over 4,000 cars on display.

Detta event är värd en egen tråd bara någon kan agera "Reseledare" ;)

Link to comment
Share on other sites

En Vuxen?? Är nog fel forum, här verkar det bara finnas sådan som leker med bilar!

Är oxå Sugen på Stoneleigh, var på väg redan förra året men ont om tid är det som vanligt gott om!

Link to comment
Share on other sites

Rosersberg har jag tänkt att besöka i sommar, det var ett antal glada själar där 2006, jag tror att det var Jonte och Moose och några fler, men det skulle vara kul att bli ett tiotal bilar i år.

Jag tror det är i slutet av sommaren Augusti eller något liknande.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...