Jump to content

Styrväxel Fråga


Anders S

Recommended Posts

Hej!

Vi har nu kommit en bit (inte långt) på vårat bygge av Mk:n. Men igår när vi skulle montera bromslangarna fram så märkte vi att hjulen svänger enormt. Slangarna ifrån ramen ut till oket blir alldeles för spända vid fullt rattutslag.

Ska det vara så eller blir det till att bygga sig något stopp i styrväxeln? Hur har ni gjort? Släng gärna upp en bild!

//Anders

Edited by Anders 7
Link to comment
Share on other sites

Jag har själv inte kommit så långt i mitt bygge, men av rent intresse så skulle jag vilja veta vad ni har för slaglängd på kuggstången.

Jag kan sen jämföra med min för att se om de är lika. Min är visserligen "quick rack" men det ska inte spela någon roll.

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

Som jag ser det gäller det att placera slangens infästning mot ramen en bit bakåt, ifrån det bakre stående a-armsfästet. Har sett att många MK's har slangen rakt in i plasten en bit bak.

Tyvärr så har jag inte fått mina beställda däck och fälg, så den dragningen har jag väntat med. Jag hoppas att dom kommer nu till veckan så jag kan slutföra främre bromsdragningen.

Men det lutar mot en sådan lösning med en extra fästplåt bakom sidoplasten.

Jag hittar ingen vettig bild, men här ser ni ungefär det jag kommit fram till (Bakom trasorna). Nu har jag stålomspunna slangar från MK, vad har ni?

post-74-1171320585_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...