Jump to content

Zetec


per fogelberg

Recommended Posts

Det verkar finnas ett problem med Zetec:ar i Mondeos. på blocket finns ett antal med rasade toppar. Både kamremmar men även topplockspackningar som har dragit.

Är det nån som vet mer om det?

Link to comment
Share on other sites

Istället för Zetec, varför inte ta och titta på en Duratec?

Satt/sitter i Mondeo från 2001 och har kedja istället för kamrem. Dessutom är det en mer vettig uppgradering från Pinto då den har avgas och insug på samma sida (som Pinton).

Trimprylar kan man gödsla med om man är villigt att handla ifrån England.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror dock att Duratecen är ett bättre val än zetec, även om genetta inte lyckades med den. Cosworth har bra trimgrejor till den. Den är även helt i alu, vilket gör att den är lätt.

Sen finns det ju andra grejor som gör att många väljer att köra med Zetec. Det första är ju priset. Du kan hitta en Zetec för 2000:- medans en duratec kostar typ 15000:- . Sen tillkommer ju en sprängkåpa i och med att duratecen inte har samma bultmönster som resten av ford-familjen. Till Zetecen finns det mycket trim på beg-marknaden och då till vettiga priser. Det är mer tunnsått med det till Duratec.

Jag kommer av priskäl (är snål som en gris) ligga kvar på Zetec, dock kommer jag stoppa i en 2.0l till våren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...