Jump to content

Vilka Sierror Har Typ-9 Låda?


Krolleg

Recommended Posts

Håller på ska leta donatorbil men måste veta vilka sierror som har typ-9 låda. Ska väll finnas en till vanlig låda M75 eller nå sånt tycker mitt minne att den ska heta.

Vill ju som inte köpa en donator och får sedan reda på att den har fel vxl låda. Å det är ju inte många som vet vad dom har för vxl låda i sina bilar.

Link to comment
Share on other sites

Har hittat en bil i uppsala -88,

men det är ju 45 mil dit så är ju inget man direkt åker å tittar på. snackade med killen som hadde den å han hadde för sig att det va skivor bak men visste inte vilken låda som satt i.

ska försöka få han att kolla upp vad det är för låda i den.

men finns det inget annat sätt man kan kolla upp de på, nått register nån stans?

se länk nedan.

http://www.blocket.se/vi/10701510.htm?ca=3_s

Link to comment
Share on other sites

Hej Airman

Skall du ha hela bilen eller bara delar? Jag bor i Uppsala och är intresserad av hela bakdelen, har motor/låda o s v. Om du inte skall ha hela så kunde vi dela den och strippa den här så kan du ta dina delar på en vanlig kärra så slipper du släpa hela bilen.

Ring mig om du är intresserad av detta eller väljer att inte köpa den- 0708-697979

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

vedde

jag ska ha hela drivlinan förutom motor från den. den ska aggera donator till mitt bygge.

tomas.

45 mil spelar inte så stor roll då jag ändå har mina motorer liggande hos en kompis som bor strax söder om uppsala. ska ändå ner och hämta dom så då kan jag hämta upp en bil sammtidigt :)

Link to comment
Share on other sites

Så här säjer Burton Power om type9. Om det stämmer så är det ju på det berömda hårstrået. Men det kan ju också vara olika på olika marknader (GB/sverige)

Type 9 Gearbox

Ford’s first RWD 5 speed box, based on the Type E. Cast iron maincase with alloy tail housing. This gearbox is commonly used for 5 speed conversions on older vehicles. Some later versions were available with integral bellhousings, although they are more commonly found with removable bellhousings. A 4wd version of this box was also available for the early XR4x4 models. 1” x 23 spline input shaft.

Fitted in:

• Capri 1.6/2.0 02/83 on

• Capri 2.8 11/82 on

• Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88

• Sierra XR4i

• Sierra XR4x4 2.8

Oil capacity: 2wd 1.9 litres, 4wd 1.25 litres (plus 0.5 litres in transfer box). Standard oil grade 75W90 semi-synthetic.

Link to comment
Share on other sites

OK, tur du har som hittade den.

Jag köpte en gammal 88 med kat motor och trumbromsar men ville hellre ha utan kat och skivbromsar.

Så kan det gå om man har för brottom.

Nu får jag leta delar eller en billig donator till.

Lycka till Airman, hör av dig om du inte köper den.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...