Jump to content

Medlemsklubb!


Marcus a

Recommended Posts

Jag kan tänka mig att hjälpa till med sidan. (Jag har skrivit en och annan html-tag i mina dagar, men det finns de som är bättre på design.)

Vad ska vi göra då, lite mer konkret?

Förslag på vad som kan vara på sidan:

*Förstasida av något slag med logo etc. Kanske med någon nyhetsgrunka, fast risken är att en sån blir pinsam när det inte hänt något i den på ett halvår ;)

*Sida med förklaring vad det hela handlar om (Lotus Seven,Locostkonceptet, Boken, SFRO osv)

* Sida med lista på medlemmar. (Eventuellt bara de som har egna hemsidor om sina byggen som man länkar till? Hela listan på medlemmar är kanske något man håller inom klubben så man måste logga in i forumet och läsa den där?)

* Länkar (de som finns till vänster i forumet kunde vara här istället)

* Länk till forumet (som jag ser helst att det öppnas utan frameset, vad tycker ni?).

* Ev.Kontaktsida med maillänkar till personer inblandade i siten/klubben.

Spåna på...

Link to comment
Share on other sites

frameset i forumet fyller ingen funktion om man lägger över länkarna till sidan och det tycker jag att vi ska göra...

Sida med medlemar måsta ligga på sidan, med bara ett par bilder och lite info + då såklar en länk till ägaren egna sida om sån finns. Blir mycket trevligare sida om man kan läsa lite på den utan att behöva länka till andra sidor

Nyheter kommer det alltid som man kan lägga upp.. typ Nya betämmelser, plandera "träffar" så tycker jag vi måste vi lägga upp bilder från träffarna

Har som sagt gjort en sida som jag kan maila över till er som är intresserade att hjälpa till som vi kanska kan ha som någon slags grund!?

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Har som sagt gjort en sida som jag kan maila över till er som är intresserade att hjälpa till som vi kanska kan ha som någon slags grund!?

Marcus

Lägg upp den på nåt gratishotell så länge så kan vi se funktionerna och designen......eller mejla den....

Link to comment
Share on other sites

Håller på att lägga upp sidan här nu.

Kolla på förstasidan (där det berättas om vad telestyrelsen tycker om cokis:) ) är ni med på vart jag menar?

Vad tycker ni?

Marcus

Ser likadan ut nu som förr! :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Har haft samma problem med en del bilder, då visade sig att webläsaren skilde på gemer och versaler. Jag hade alltså använt någon stor bokstav någonstans, och det gick inte när jag länkade till samma namn men med bara små bokstäver... Vet inte om det är problemet här, det var bara en tanke.

Link to comment
Share on other sites

Det kan vara som Balzamoon säger. Det kan också vara en fråga om rättigheter på filerna, men det låter inte som det eftersom du säger att vissa filer funkar.

Sen säger inte "Sidan kan inte visas" speciellt mycket. Vad blir det för felkod?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...