Jump to content

Mitt locost saabbygge!


Janne L

Recommended Posts

Detta är ju smått pinsamt att berätta!!! Man skall verifiera alla sina funktioner i bilen. Det har aldrig fallit mig in att fläkten skulle kunna vara "boven i dramat" när motortemperaturen blivit hög. Ja, "boven i dramat" är väl den som montera fläkten. Den snurrade åt fel håll. Jag hade vänt polariteten fel! Efter att ha Vänt polariteten så lade sig motortemperaturen stabilt på 88-89 grader. Så nu verkar bilen vara körbar. Så till punkterna ovan borde jag lagt kontrollera fläkten först. Tur att man upptäckte fadäsen innan man började riva något annat.

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 403
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bra att du vågar dela med dig av en sådan liten fadäs, hjälper alltid någon :thumbsup:

Känner till en här på forumet som inte fick igång sin bil p.g.a. ett skyddslock i insuget som skulle skydda mot skräp innan luftfiltret kom på plats :) (låter honom vara anonym)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...