Jump to content

Alla 140-spindlar Inte Samma...


Recommended Posts

Jag köpte mina 140-spindar löst av en kille här på forumet. I och med tips från folk här på forumet blev det övre spindelleder från Kontima så man skulle slippa att brotscha om hålet i spindeln. Hur glad blev jag då när jag fick hem spinddellederna? Halvglad... Passar perfekt i ena spindeln, men inte i den andra. Hålet är ca 2 mm för litet i den ena spindeln :angry: . Inget ont om säljaren, han hade garanterat ingen aning om det heller, jag köpte dem innan han monterat dem. Kan tillägga att även hålet för styrleden är för litet :angry: . Så nu får man ragga upp en brotsch i alla fall, något som inte är det lättaste verkar det som. Alternativt få tag i en ny spindel.

Jaja, ville bara informera er som tänker köra 140-spindlar om att mäta innan ni köper spindlar...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har för mig att dom ändrade spindlarna på 140 1969 nångång tror det blev en grövre övre spindelled.'

tror det är 70 och framåt som funkar med kontima leden

enligt mekonomen så fick dessa modeller 1969 de nya spindlarna.

142 chassienr: 96747 och senare

144 chassienr: 124023 och senare

145 chassienr: 23885 och senare.

så 70 och senare borde ha rätt men antar att sena -69 kan ha sålts som -70

Tror att det är såhär, själv köpte jag 164 spindlar och de använder samma övre spindelled som sena 140 även 164 från 69. och de funkar med kontimas leder

~urstad

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

sitter den på kaross så kan man utgå från okulärt bestämma kaross årsmodell.

men då sitter ant. chassinummerplåten där och som föregående säger ta numret.

Link to comment
Share on other sites

det går att gå in på Mekonomens hemsida och där kontorllera olika bilmodeller och årsmodeller om det är samma grejer. (hoppas nu att det gäller så här gamla också)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...