Jump to content

Volvo Industrimuseum


pacman

Recommended Posts

Saabs museum får man vara mycket mycket saab intreserad för att uppskatta skittråkigt enligt min mening det enda som jag tyckte var kul var en 2 taktare med dubla motorer. Volvo i skövde har jag ingen aning om däremot så är Volvo i gbg väl värt ett besök.

Tycker

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Saabs museum får man vara mycket mycket saab intreserad för att uppskatta skittråkigt enligt min mening

:515:

Mmm, Saabs museum kanske är lite "tråkigt" om det inte pågår någon speciell utställning.

Besökte Ferraris museum i Maranello i somras och det var väl lite mer intressant.

Link to comment
Share on other sites

:515:

Mmm, Saabs museum kanske är lite "tråkigt" om det inte pågår någon speciell utställning.

Besökte Ferraris museum i Maranello i somras och det var väl lite mer intressant.

Trodde ni att det skulle vara volvobilar eller Fordbilar med pintomotorer på SAAB Bilmuseum? :huh:

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Hej......

Jag jobbar i Skövde på Volvo Powertrain, vi har ett litet museum med motorer. De första motorerna är från början av seklet och var för båtar. Skövdes mekaniska verkstad, som sedan blev Penta och från 1927 Volvo.

Det finns en hel del om diselmotorer och skumma byggen för stridsvagnar under kriget men det är ett litet museum.

I anslutnng till muset finns Baltasar, ett lek & lär teknik för barn som är omtyckt av barn upp till 10-12år. (och seven byggare som vill leka)

Om du har vägarna förbi här så kan det vara värt ett besök men det är inte så stort.

Lars H :P

Ps. vi är ett par stycken som bygger 7a här så skicka ett pm om du är i krokarna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...