Jump to content

Westfields Racestolar!


Matz

Recommended Posts

Är det någon som har testat Westfields Racestolar?

Tycker dom är snygga men svårt att veta om dom bra

Enl. roadsters katalog skall dom vara 40cm breda, 50cm djupa och 75cm höga så

dom borde passa min bil iallafall på förasidan!

Någon som har någon erfarenhet??

(Bilden är ifrån Mattias Anderssons Megabusa)

post-533-1162140005.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jodå Micke du har helt rätt, det är sådana jag har. Kan bara rekommendera dem, de är jättesköna och ger bra sidostöd. Har kört 2 bankörningar med dem och de funkar mycket bra! Fast mina är 430mm som bredast och det är längst fram vid låren. Min ram har bokmått och de passar precis.

/Mikael

Link to comment
Share on other sites

Fast mina är 430mm som bredast och det är längst fram vid låren. Min ram har bokmått och de passar precis.

/Mikael

Ska kolla och mäta lite på min bil nästa gång jag kommer till garaget!

Vart köpte du dina stolar??

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte dem på Ebay. De var nästan som nya men det var priset också... Har för mig att jag fick betala ca £350 inkl frakt. Om jag minns rätt finns det en modell som är några cm smalare för att passa i Westfields äldre ramar som är smalare.

Link to comment
Share on other sites

Jodå Micke du har helt rätt, det är sådana jag har. Kan bara rekommendera dem, de är jättesköna och ger bra sidostöd. Har kört 2 bankörningar med dem och de funkar mycket bra! Fast mina är 430mm som bredast och det är längst fram vid låren. Min ram har bokmått och de passar precis.

/Mikael

Får man besvära om herrns höftmått? Vikt och längd? PM om det är känsliga uppgifter.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Icke Locost! :mad:

Så är det när man har med Roaster att göra har jag märkt!

Snackade med en kompis kompis vars svärfar är engelsman, han bara skrattade åt mig när jag berättade vad dessa stolar kostar i Sverige!!

Link to comment
Share on other sites

Så är det när man har med Roaster att göra har jag märkt!

Snackade med en kompis kompis vars svärfar är engelsman, han bara skrattade åt mig när jag berättade vad dessa stolar kostar i Sverige!!

På Westfields hemsida kostar stolarna 230 pund vilket är mer än Roadster vill ha för stolarna!! Kanske inte lika billigt som att bygga sin egen stol från prylar från skroten men ganska mycket billigare än Sparko och Sabelt stolar!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...