Jump to content

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!&#33


Recommended Posts

Jag trodde aldrig jag skulle få skriva detta men... Nu är den färdig!!!!!

XUB790 är nu fullt laglig att framföra på allmän väg :D .

Jag hade på mig att ordna(fel från förra besiktningen) med blinkers fram(skulle upp och ut) och se till att sidoblikersen fungerade.

Detta var en promenad i parken men värre var det med breddning av skärmar(täckte inte hela däcket) som inte lät sig göras utan att sabba lacken :( .

Jag monterade bort mina fina OZ-fälgar och satte dit mina gamla Sierra plåtisarsom var betydligt smalare. Skitsmart tyckte jag.

Besiktningsmannen var lagom imponerad. Enligt honom fick jag inte byta däcksdimension eftersom SFRO hade provkört och godkänt med de bredare hjulen. Skit tänkte jag och såg ytterligare tid och pengar försvinna. Men efter lite diskussion (detta var egentligen en skitsak eftersom allt stänk hamar innanför ändå) så godkände han bilen.

Nu väntar jag på plåtarna och sedan... Sedan blir det ut och köra!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

Edited by Ingenjören
Link to comment
Share on other sites

Jättegrattis Fredrik!!!

Jag vet hur du har våndats och slitit med bygget (dålig byggbeskrivning, passform m m)

och vill verkligen gratulera och säga snyggt jobbat grabben!

Hojta till om du vill ut och åka lite bus... Det vore skoj!

:toot: :toot:

Edited by Kjelle
Link to comment
Share on other sites

Visst har bygget varit kantat av bekymmer. Byggmanualen var precis så dålig som ryktet gjort gällande.

Den var perfekt att ha under knäna vid arbete knästående. Du ska få tillbaka din ljuddämpare också :D

Nu åker den riktiga fullflödesdämparen på. Jag kommer att höras över hela Eskilstuna :lol:.

Tycker vi tar en tur på söndag. Det kostar bara 600 att åka utan skylt (tror jag) :hypocrite:

600 kan jag utan vidare klämma in i byggbudgeten :D

Bilder(lite dålig kvalitet)... Med Kjelles ljuddämpare :D

post-233-1160121519.jpg

post-233-1160121538.jpg

Link to comment
Share on other sites

Stiligt!

Tycker vi tar en tur på söndag. Det kostar bara 600 att åka utan skylt (tror jag)

600 kan jag utan vidare klämma in i byggbudgeten

Men det kostar 1500:- efter 1:a oktober 2006. :)

Edited by apex
Link to comment
Share on other sites

Jag var tvungen att bygga ett litet fäste som lyfte ut och upp blinkersen 5 centimeter.

Däcksdimension fram (och bak) är 205/45-16. Lite för besvärlig att köra med när man är ovan.

Jag satte dit originalhjulen från Sierran (185:or på 13-tumsfälg). Dessa släppte mycket tidigare men var lättare att balansera på sladd med. Ska nog lägga på vinterdäck på plåtfälgarna och köra i vinter :D

Link to comment
Share on other sites

205/45-16. Lite för besvärlig att köra med när man är ovan

varför besvärliga???

jag kommer iofs att använda mig av 13 tum när mitt bygge blir färdigt med tycker det ser fett ut med breda/stora ostar :D

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Vad trevligt med en till Tiger i sverige. Har du köpt den via Polarn i Östersund?

Kan hålla med om byggbeskrivningen. Tur att man hade Dvd:n med byggbilder man kunde kolla på under bygget.

Du nämnde även det om däcken, har du den breddade karossen? Vad har du för ET på fälgarna? Kör själv 7x16 ET 45, skodda med 205/55-16. Rymms precis under skärmarna.

Får grattulera iaf. Bara att skaffa "piggedäck" nu och bege sig ut på närmsta isbana :lol:

Link to comment
Share on other sites

jag kommer iofs att använda mig av 13 tum när mitt bygge blir färdigt med tycker det ser fett ut med breda/stora ostar :D

:racesmile:

Samma här. Kommer också köra med så små fälgar det bara går. Bara fördelar. Billigare däck/fälg, lägre vikt och snyggare. Lite F1...

Link to comment
Share on other sites

Jag har ET 16!!!! Detta fungerade inte så himla bra.

Jag åkte på att kapa upp skärmkanterna och det var på håret att besiktningsmannen släppte igenom bilen(däcken stack ut lite).

Jag köpte kittet av Polarn i Östersund och jag beställde supercat-tillägget(bredare).

Jag fick ingen DVD med bilder :( men ifs var deras första kund(eller en av de första)

Tycker att bilen fungerar bra med de bredare däcken. Problemet blir att de håller i bra till de släpper och när de släpper så... ja då jädrar släpper det. De smalare däcken talar i god tid om att man håller på att utforska gränslandet vilket gör att man direkt känner hur fort man kan köra.

Skoterjocke: Bygger du Tiger nu eller är du färdig?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...