Jump to content

Bromsok till Sierraspindlar


Drake

Recommended Posts

Hej

Det går att göra adapterplattor, eller göra som Ford själva, ta fyrkolvsoken från Transit med lastbilsaxel (sitter på Sierra Cossie RWD).

Man varför vill du ha 4-kolvsok? Sierraok ("stora" oken från V6 eller ABS) räcker för det mesta man stoppar i en Locost...

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Är bara här och snor ideér! Sorry

Detta är ju trots allt det bästa forumet i Sverge:)

Har äntligen bestämt mig.

Ska bli en Lowcost-Cobra!

Scb 350, T5 och Polsk Sumo!!!

Ett tips: www.easer.com.pl

Billigare än en Westfield!

Drake

Link to comment
Share on other sites

Hur går det att registrera in en cobrareplika med V8 i Sverige, det borde väl vara samma krav på 15kW/100kg tjänstevikt som för sjuorna? I en 350 borde det var åt minstonde 170hk, antagligen betydligt mera. Då får du bygga stabilt...

Link to comment
Share on other sites

Det borde inte vara något problem då vikten hamnar på 850-1200 kg.

750 m. Pinton

Det finns säkert 100 reggade Cobror med V8:or i Sverige, vissa med 500+ hk

Ramen är en Pilgrim Sumo som ska vara ok för minst 300 hk.

(Discovery-bygget) Säljs även i Sverige www.halerconcept.com eller i Polen www.easer.com.pl

Dom flesta har dock betydligt mer pulver utan att det verkar vara något problem.

Drake

Link to comment
Share on other sites

Att regga in en amatörbyggd cobra med 8:a i Sverige är inge annorlunda än en 7:a. De är lite tyngre än sjuorna och det finns 8:or som inte har så många hp i grundutförande. De med 500+ hp det pratas om här har nog reggats enl.15/100. Förmodligen har de flesta av dem reggats innan denna regeln kom. Tidigare var ju som bekant 10/100.

Jag bygger en Westfield med 8:a och kommer så vitt jag kan se inte att ha problem med vikt/kw.

ha de

Conco :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Enligt min minräknare måste en bil med 500hk väga närmare 2,5 ton för att bli godkännd... En liten otrimmad 350 på 170hk blir godkännd i en bil på 833kg, så det vore ju betydligt enklare.

Edit: Om man skulle försöka sig på att registrera in ett amatörbyggt fordon med 500hk på den gamla tiden då 10kW/100kg gällde så skulle bilen behöva väga 3,7ton!

Eller räknar jag helt galet :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...