Jump to content

Robin Hood i konkurs?


Borken

Recommended Posts

Oj, men inte omöjligt efter att dom haft problem med Lightweigten, och deras underliga satsning på Ferrenzon. Det får jag säkert veta mera om inom kort - är just på väg till Utställningen / träffen på Donington Park.

Jarl

Link to comment
Share on other sites

Trist! :(

Men det borde finnas möjlighet till rekonstruktion av bolaget. De behöver en ny vettig ledning som tar till vara de bra sakerna (och de finns) och som städar ut en del skit.

Jag håller tummarna! :)

Link to comment
Share on other sites

Gör man inte då som företag att man köper mer bandbredd så kunderna inte spekulerar om vad som hänt. :unsure:

Kolla i min tidigare länk vad Volvorsport skriver, han har ju ändå jobbat på RH

Link to comment
Share on other sites

Jag har precis kommit hem från Donington-utställningen / körningen, naturligtvis också en stor träff för RH-ägare. RH-montern var tom och killarna i RH-klubben berättade att det är omöjligt att få tag på någon i styrande ställning i företaget, ingen svarar på telefon.. Det gick också rykten om att jobbarna försöker ta över firman och köra den som tidigare. Alltså satsa på säkra kort som typ 2B. Men frågetecknen är fler än utropstecknen. Det tycks i alla fall vara en gemensam uppfattning att investerarna som köpte RH av Richard Stewart för drygt ett år sedan inte längre tycker detta med kit-cars är roligt längre. Konkurs ? Ingen visste om det verkligen var så, men firman är i alla fall stängd för tillfället.

jarl

Link to comment
Share on other sites

Precis som Wein skriver - det behövs en vettig ledning i företaget. När investerarna köpte RH blev jag riktigt orolig. Investerare som kommer utifrån och inte är tillräckligt insatta i branschen kan stänga när som helst om dom inte ser att investeringarna räntar sig tillräckligt bra. ( Jag har själv drabbats av detta i ett av mina tidigare jobb )

Killarna i klubben var rätt överens om att det bästa vore om jobbana tog över, kanske t.o.m. med råd och hjälp till en början från Richard. Jobbarna vet säker vad och var som behöver städas upp, och dom är ju piskade att göra sitt bästa för att rädda sina jobb. ( Investerarna sitter ju ofta på säkra stolar hur det än går )

Skall bli intressant att se hur detta utvecklar sig.

Jarl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...