Jump to content

Opel A Manta baklysen...


Michael Th

Recommended Posts

hejsan har just köpt Opel A Manta bakljus... e det någon som vet om dessa kanske e E märkta... har inte fått dom hem ännu. vet inte ens storleken köpte dom på skoj..länk tradera..

hoppas att dom kanske kan vara lämpliga.. har iofs hella lysen och mg lysen (inte e märkta helröda glas glas..)

som sagt vet inte dom är kanske i största laget.., tyngsta..

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

när jag såg auktionen tänkte jag ..ä va f.. mantor är tuffa och runda lysen passar ju alltid på något fordon...betänkt att jag ju har fler projekt på gång (säg inget till min fru) multitasking u know.. idioti enligt lagvigda hälften... samlar alltid till flera projekt samtidigt.. MG bakljusen tex har jag haft i ca 20 år..osv osv...

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

e host ..lite ferrari daytona over dom...tja nästan i alla fall :hypocrite:

på min gamla 4 dörrars alfaromeoalfetta l satt det lambo coutasch (jajag vet stavningen e kass) bakljus...sant..

lambo använde dessa simpla fyrkantiga ljus... :D klen tröst men det var min första av 8 alfor året var -85 och alfan en ganska så rostig-76a som såg ut som skit men gick som ett skållat ollon... första veckan efter besiktningen blev jag stoppad 5 FEM gånger på en dag av polisen...gissa om dom var paffa att den rostiga och med 4 olika rostskyddsfärger försedda bilen var nybesiktigad UTAN anmärkningar :lol:

jaja bilen skrotades 3 år senare och motorn hamna i min ARalfetta GT...ja ja...nu skall den skrotas..suck... :(

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

På den A-manta jag hadde som vinterskott ett vinter så var de inre (backljus och reflex) utbytta mot lika som de yttre, så jag hadde dubbla baklysen och blinkers :) det var ju coooooolt när man var 20 år, och matchade framljusena med dubbla h4 från en ford capri perfekt.

Link to comment
Share on other sites

vi får c om jag orkar ...plocka ur maskinen... kommer att skrota 2 st alfaromeo alfwetta gt -76 or.. :( 1,8 liter maskiner..

en AR 75-87 2,0 förgasare.. med blåst topp packning..bra gång... :(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...