Jump to content

VW-sjukan....


Arrowsmith

Recommended Posts

Svetsa igen flänsarna på en VW och sätt dit en el-vattenpump. (fan vet hur man gör med lådan)

Numera tar dom ju ut hutlösa (400+) effekter ur en gammal skitlätt motor.

Tokbilliga delar om man kollar i Usa.

Min farbror byggde för övrigt den första vattenkylda Husqvarnan på det sättet, men han satt pumpen på framhjulet: :prop:

:wub:

Gammla VW boxrar.......

Det är så jag får feeling nu..... :wub:

Saknar mina baggar så det värker i hjärtat ibland.....

Det är en sjuka man aldrig blir av med tror jag....

Link to comment
Share on other sites

******OFF TOPIC MODE ENABLED******* ................... ja, jag vet att jag är off topic, men det handlar om en "hjärtefråga" ....

Jodå.....så.....att.........

suck :wub:

Hemsidan Ackes länk informerar om var med 1998-99 års mått mätt en av de större i sverige

som bara avhandlade VW. Den tog väl stor del av min fritid och situationen blev ohållbar tillslut.

Jag klarade inte av att hålla den i skick med den tid jag hade till förfogande då.

Så jag beslutade att lägga ner den och stora delar av min hobby efter en lång tids VW sjuka.

Jag har väl suttit av min tid på bugrun på mantorp, fan meet i rinkaby och alla andra ställen man

häckat regelbundet under i princip hela 90 talet..... Kört kortege med närmre 100 andra VW till

träffen för att sedan vara puttare och/eller coach på bugpush över strippen och tuggat kakor o druckit kaffe

runt bordet med numera mej veterligen utdöda ronneby fanflyers.

Sovit i ett kass tält runt F2 kurvan och grillat statoils flintastek på statoils engångsgrill junikvällar i mantorp.

Det var tider det..... När man var ung och pigg om kvällarna :lol:

Jag var djupt förälskad i varenda modell så när som 411 /412 :orna

Det mesta av det där försvann när jag blev pappa...... Tiden räckte liksom inte till och pengarna gick upp

i rök i och med det, som du nog kan räkna ut Fredrik....

Dock glider jag i mellanåt runt med en kompis i en dödsgrå notchback med "fattigmanscab" i taket, fivespokes och en cromad

stinger på en 1914cc 296graders kam street eliminator toppar motviktsvev med weber's

numer handlar det dock om passagerarsätet, smått dreglande till höger om Gene Berg kryckan i mitten....

Då leker livet och man blir nostalgisk....

.....och vill köpa sej en bubbla igen.... :wub:

Du ska inte sälja förresten? :lol:

******OFF TOPIC MODE DISABLED*******

Link to comment
Share on other sites

OT min första bil.. en VW -54 utan motor som jag fick till min 7 årsdag... finns rostig hos mina föräldrar på gotland... skall återuppstå med delar av en -55a.. någon gång när tid finns...suck.. :(

men drömma kan man...

:racesmile:

Link to comment
Share on other sites

ja får oxså krypa till koset å erkänna att min andra bil ( vid 16 år ålder ) va en vit bubbla... :) pris: fick den gratis av någon polares mamma... :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Bubbla verkar vara en vanlig sjuka hos oss med bilintresse :P , jag har också haft ett antal bubblor, närmare bestämt 6st om jag inte har glömt nån, i olika tappningar. Just nu är jag bubbla lös, men varje gång jag ser en bubbla stående någonstans så börjar habegäret snurra runt i huvet. :wub:

Hade en förra vintern, folk på jobbet trodde man va en komplett idiot som åkte bubbla på vintern :blink:

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Boxer hemi....

min sista bubbla var en vacker sumatragrön 1303S ...

Brutalt våldtagen med en Scirocco GTI motor.

Många reagerade på att det karaktäristiska ljudet var försvunnet.

Och det var faktiskt trist utan det.....

Stampade man järnet från stillastående så satte den sej så fint på rumpan att slutröret

kasade i asfalten och skapade små gnistregn.. effektbelysning i mörkret m.a.o.

Udda men kul....

med all plåt på plats så var den en sleeper....

Det enda som syntes var en bula på motorluckan för att klara av att svälja kallstartsventilen på insuget....

1303.gif

Link to comment
Share on other sites

Klar man inte kan leva utan en bubbla...

Jag försökte, men misslyckades med, att infoga bilder på ett tidgare övertramp av Mekjuntan. Den nyfikne får leta upp bilderna på http://groups.msn.com/Super7Karlstad/mekju...snw?albumlist=2

Bottenplattan är kortad som en buggy, orginalkaross minus tak monterad med förstärkta trösklar, Baja-kit och ett par gamla Jeep-däck. Beiktigad och godkänd som ombyggd!

Totala motsatsen till en sjua: hög, noll väghållning, ingen effekt. Perfekt att glida ner till glasskiosken med.

Hälsningar,

Bengt

PS En -58 bubbla och en taksänkt VW Variant -65 står på "mognad" på undanskymd plats på tomten... DS

Link to comment
Share on other sites

min

18 årsbil 1500 variant(med 1600 dubbelförgasare..) l står ledsen på gotland.... min far tycker ...kan du inte ta bort den...tyvärr ute ur registret..men med en ursprungs kontroll så är den biten fixad...kan säljas till intresserad för struntsumma...men som sagt på ön...har stått länge...ute.

Link to comment
Share on other sites

Skickar med en dålig bild på mitt bidrag ang "bubblor" Bilden tagen i söndags på "döderhultsrallyt". Unik bil då den är högerstyrd!! Detta är dock en fördel då man kan jobba extra som reklamutdelare om konjukturen skulle rasa.

Är det någon som ligger på en "häftigare motor" så är jag intresserad. Känns lite trögt med 25 kw

post-205-1156843295.jpg

Edited by Rushowner
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Jag är juh också en aning VW-skadad men min sjuka är av Typ 53... www.desertwind.se

Den undergår juh nu modfiering till ombyggt fordon mha en 1.8t motor och en hel del Corrado delar.

Skulle jag nångång prova bilar utan vatten så får det bli en typ 3 kombi. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu när folkor ndå är på tal:

Brorsan har fått sin 112hk wasserboxerturbo färdig nu :racesmile:

Har varit ute och kört lite med den och den pinnar på rätt bra. Fast katten vet om väghållning och bromsar matchar prestandan i övrigt :prop:

post-261-1176405238_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Är det här avdelningen för dom som bekäner sina böjelser för dom tyska Hitler kälkarna :blink: ?????

Måste ju också lägga mitt bidrag till bekänelser :hypocrite:

Bubblor jag äger:

-57 Orenoverad körbar (till salu, dyr)

-59 Pågående (stillastående) Cal look bygge (ovalruta, soltak, gasburner fälgar, GTi stolar)

-62 Soltakare i delar (911 växellåda, Typ 4 motor med turbo och insprut, Porsche 944 turbo bromsar)

-67 bottenplatta (356 speedster eller cupé replika)

-73 Guldbagge (pågående (stillastående) orginalreniovering, kommer att bli till salu)

Pick Up:

-64 enkelhytts som jag samlar delar till.

Bubblor jag ägt:

2 st -75

1 st -71

För att sluta cirkeln så åker jag Subaru Foreste :515: med boxer 4 som bruksbil, tror nog att det är motoe konsruktionen som tilltalar mig !!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...