Jump to content

Verktyg på Lidl - Locost!!


apex

Recommended Posts

Min erfarenhet är att de aktar sig för att sälja dåliga grejer. De har förmodligen inte tid att hantera reklamationer och kundfrågor.

Köper man ett Tigger-väckarur till sonen så sitter det batterier i den redan med en papperslapp som hindrar anslutning. Komplett m.a.o.

Link to comment
Share on other sites

Har ett par kompisar som köpte MC-handskar på Lidl. Dom skämdes lite men det var bra grejor.

Minns förra sommaren då vi var i Halmstad och campade. Blev inskickad på Lidl för att köpa kanelbullar medans familjen väntade i bilen. De hade inga kanelbullar men istället finns där en bänkslipmaskin för dryga hundralappen som känndes ok. Jag hann ställa mig i kassan med apparaten innan jag insåg vilken bra historia det skulle för Veronica att berätta och hur ofta jag skulle få höra den så jag avstod...

Link to comment
Share on other sites

Säg inte det jag har också en dylik och den var smidd :o till skillnad från billigt krafs som brukar vara bockat i plåt.

Edit: eller också är den gjuten :) Fast håller bra gör den.

/ Janne

Edited by Borken
Link to comment
Share on other sites

eftre att ha tryckt sönder 1 billig och en halvdyr tång under byggtiden så skaffade jag en riktig Gesipa tång

LÄNK

det var värt varenda krona.

Jag tryckte i ett antal hundra 4mm rostfria nit med den utan att den knorrade eller att splinten gick av på fel ställe som ofta händer med skit-tänger.

Desutom har den sköna ergonomiska handtag som man inte får ont i näven av.

Bara det är värt en hel del.

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig varit på lidl men det verkar vara värt ett besök, om nu verktyen är så bra som ni säger eller täcker ni bara för era egna inköp :515:

Link to comment
Share on other sites

vad det gäller gängverktyg så är de billiga inte mycket att ha faktiskt. tyvärr så går de lätt sönder.

de digitala skjutmåtten brukar funka bra däremot. man får sålla lite bland grejorna

Link to comment
Share on other sites

Jag har upptäckt att handverktygen från Parkside är bra. Tror de är gjorda i Schweitz. Men, som sagt, Lidl byter varor 2 ggr i veckan, så det gäller att bevaka.

Marknadsföringsidén är jättesmart. Den får gubbarna att dra med tanterna in i butiken. :)

Link to comment
Share on other sites

Det blev bara en Toblerone :D

Dom hade inga digitala skjutmått på det Lidl som jag besökte idag, men däremot en dubbelslip (bänkmodell) för 299:-. Stod där ett tag och funderade på om jag verkligen inte behövde en sån :lol: .... men tyvärr tog förnuftet vid och jag köpte inte den.

Det finns 2 till Lidl i stan, så man får väl ta en promenad åt ett annat håll nån gång

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Blev en brännare o ett litet skruvstycke på sugfot. Har ett skruvstycke som jag flyttar omkring i garaget som väger bly, typ 30 kg!!

Det här var lite smidigare för t ex lödning.

....åsso blev det en liten Porsche 356 Speedster, i byggsats, till sonen.. ;)

Sådär, nu var man 200 spänn fattigare!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Såg i MC-Folket, en tidning för SMC ( tror jag ),att man testat olika ryggskydd. På skoj tog man med Lidl:s produkt, som sålts i omgångar. Av 10-15 ryggskydd placerade sig deras på plats nr 2, omedelbart efter Halvarssons ryggskydd som kostar mångdubbelt mer.

Det som bedömdes var ju bl a hur mkt kraft som överfördes genom skyddet.

Edited by apex
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...