Jump to content

Val av byggsats...Tips


ihlberg

Recommended Posts

Hej alla jag är ny här på forumet.

Jag och min bror är inne på att bygga en super seven. Vi vet dock inte ännu vad vi ska köpa. Vi ska iaf köpa en färdig ram med länkarmar och plasten.

Har varit och kollat på Dala7 och jag har även kollat på racetech.ee, och pratat med dom.

Gillar racetech lutar det åt nu iaf, har mailat Mikael som är återförsäljere i Sverige och så ska jag få en offert.

Men vad finns det mer för tillverkare som är bra och prisvärda?!

Dom flesta här på forumet verkar bygga egna ramar?

TAck för mig :notworthy:

Link to comment
Share on other sites

en fråga Leto

Såg att du var ifrån Karlstad. Pappa jobbar på hammarö, han har en polare där också Bosse. Dom bygger gt-40. Undrar bara på om du vet vilka dom är pappa heter tommy. Jaja iaf, dom prata på att det var en 3-4 st som byggde super seven på våxnäs. Tänkte försöka ta reda på vilka det var och åka och kolla hur dom bygger!?

Link to comment
Share on other sites

ihlberg

Jag känner bara Henrik av gt40 byggarna på Hammarö, Belo kanske har bättre koll på dom andra. De 3-4 locostbyggarna håller till på Hultsberg och det är byggkväll på torsdagar, studiebesök är välkommna :D Just nu är det mest karosstillverkning.

Tror det finns någon i Värmskog som bygger Robin Hood.

Link to comment
Share on other sites

henrik ja, ja pappa och bosse har väl den del kontakt med han också.

Men bygger ni helt själva, ram glasfiber grejerna osv?

Hej ihlberg!

Vi bygger ramarna själva (efter ritningar som "leto" förser oss med), men glasfiberdelarna köper vi än så länge. Nog drömmer man om att kunna skrynkla till skärmar och noskon i aluminium, men än så länge övar vi oss bara. Precis som LeTo skriver ovan så är det bara att titta förbi på Hultsberg någon torsdag!

Bilder på byggena finns på http://groups.msn.com/Super7Karlstad.

Hälsningar,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Jämför med de GT40-byggen som din far och Bosse håller på med så spelar vi i korpserien eller nå't...

Ni är naturligtvis mycket välkomna att titta förbi på Hultsberg när som helst, Torsdagar mekar vi alltid, och då finns det folk i garaget, men det går bra andra dagar också!

Hälsningar,

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...