Jump to content

Bromsrör: Biltema vs. Mekonomen ?!?!?


Acke

Recommended Posts

Som topicen säger... har tänkt köpa koppar/nickel bromsör och konstaterade snabbt att biltema tar ca: 179:- för 5 meter medans Mekonomen tar ca: 403:- för 4 meter ?!?!?!? :blink:

frågan som då förljer: är mekonomen så mycket bättre att de försvarar de mer än dubbla priset ???

Link to comment
Share on other sites

Det billiga verktyget har funkat bra för mig!

/Janne

Samma här, biltemas funkar även om det inte är det bästa. Jag gjorde alla mina rör med det verktyget och rör från biltema.

Link to comment
Share on other sites

Jag har använt Biltemas koppar/nickelrör ( tycker dom är snyggare än kopparrör :), om dom håller bättre vet jag inte )

Att dom skulle va svåra att bocka håller jag inte med om, jag använde en rundstång ca 25mm som jag bockade runt med tummarna.

Däremot kanske dom är något hårdare att kona, jag lånade ett "proffsverktyg" till detta.

Jag har mycket svårt att tro att Mekonomen's skulle va dubbelt så bra så att det motiverar priset.

Edited by Matchless
Link to comment
Share on other sites

Jag har Biltema kopparnickelrör och köpte faktiskt ett bockverktyg till det också för att få till böjarna lite bättre.

Jag kan nämna att en kompis till mig har köpt framhjulslager till S80 där och inga problem.

Pojkens SAAB 9000 framhjulslager tog Mekonomen 1800:- för ?`????? Biltema 498:-??

oftast så är det samma tillverkare. jag köpte förr Hydrauliska ventiltryckare på Biltema och de var stämplade INA vilket är tillverkaren av de flesta hydraultryckare, till bl.a. Mercedes Audi Ford m.fl Jag har även köpt mängder med verktyg etc. där, Bromscylindrar m.m är nöjd. Och snart öppnar de i Kristianstad då är det närmare.

Link to comment
Share on other sites

Tycker tyvärr att Mekonomen alltid är i dyraste laget.

Visserligen säljer de ingen skit men de är ofta dyrare än originaldelar (iallafall på BMW).

Handlar man på Feltema vilket jag ofta gör får man varsamt välja vad man köper och inte vänta sig några mirakel.

Men visst tror jag att deras bromsledningar är klart mer prisvärda än Mekonomens.

Skulle utan vidare köpa de billigare och kona själv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...