Jump to content

Besade min BMW R100 idag


apex

Recommended Posts

Skulle testa den igår, problem med flödande förgasare...

Sen bröts röret från bensinkranen av på min MC, när jag skulle lossa slangen. Den gick inte bra heller o jag kunde inte testa vidare. Fick släpa den hem...I morse sen så kladade jag ihop röret med en lödkolv, det var av plast.

Det funkade o jag kunde åka till Motala o besa. O bågen gick bra!!

Sen fick jag 6 tvåor och det rann bensin om bågen på hemvägen...men det är en annan historia. Nu kan jag iaf åka på MC-tripp med polarna!

Jag är inte snäll mot den, gillar den inte riktigt.... men den funkar trots behandlingen, och är billig att ha... :wub:

Link to comment
Share on other sites

Mälaren Runt är sveriges största mc-evenemang på 1 dag. Strax över 10.000 hojar har väl dykt upp under dagen då man kör runt sjön.

Jag har själv kört ett antal år. Dock så vet jag inte hur det blir i år då jag funderat på att sälja hojen

Länk -> http://www.mcm.se/

Link to comment
Share on other sites

Skruva bort den där fula toppkåpan bara, så blir det ju en klockren veteranhoj som folk kommer vända sig om efter när du kör förbi :thumbsup:

Hehe, kan hålla med! Men det är en helkåpa utan nederdelarna. Rätt skönt att slippa blåsten. Men jag har alla prylar så att jag kan återställa, en vacker dag.

Ska villigt erkänna att R100:an INTE är min drömbåge. Den är billig att försäkra, lättmekad och hållbar, idealisk om man bara vill ta fram den ett par dar om året. Men jag har haft den i 10 år och varit på bl a Lofoten och Island med den så den har tjänat mig väl. Men jag har behandlat den styvmoderligt och den har fått förfalla. Men motor o låda är i gott skick så lite ny färg skulle den vara värd. Tror att den bara rullat 10 500 så de e fräsch :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hemma från MCM:s "Mälaren runt". Kul arrangemang med en trevlig blandning av motorcyklar. Att åka i procession är väl just ingen höjdare, men att vara med i ett arrangemang som fokuserar på motorcyklar i alla dess former är kul! :)

Polaren på Ducatin trodde i o för sig att det var SMC som arrangerade, men han tyckte funktionärerna såg lite fräsigare ut med långt hår och tatueringar. "SMC måste ha genomgått en föryngring" tänkte han i sitt stilla sinne, tills vi upplyste honom om att det var MCM som arrangerade... :D

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte och kollade in hojarna med min Indy. Jag och brorsan var till eskilstuna fram och tillbaka via Kvicksund. Pratade med några olika som var intresserade av att bygga 7:a. Så jag gav dom några reklamlappar (ligger alltid i bilen) och sa till dom att komma till Ekeby nästa söndag ;)

På vägen hem mötte vi Conco i hans Westfield :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Åkte ut till en polare för att fixa ett säckat centralstöd. Har svetsat på plattjärn från ett fixabord och en tramp-pinne.

Nu återstod uppriktning hos min polare som är hobby-smed. Böjde till stödet i hans koks-ässja, och fixade en tramp-pinne....kulan blev ganska rund :) Funderade på en vikingatida spiral :D

http://www.putfile.com/turtobbe/images/32423

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...