Jump to content

ett par sjuor i Uppsala


stigge

Recommended Posts

Intressant.... :Hmm: första Zetec motorn jag sett med separata tändspolar

Mmm, killen hade konverterat till SAAB-prylar där - fast jag glömde att fråga vad som låg bakom bytet. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jag pratade lite med den killen när jag var på Mantorp och åkte. Han har byggt hela ECU:n själv. Alltså det är ingen MS,Vems, OMex, etc.... Han har knåpat ihop det själv och sen skrivt koden till det. Hela ECU:n ligger i ett nyckelskåp från IKEA (Locost??).

Varför han valde att använda saabspolar är dock oklart.

Men imponerande är det.

Link to comment
Share on other sites

Han har byggt hela ECU:n själv. Alltså det är ingen MS,Vems, OMex, etc.... Han har knåpat ihop det själv och sen skrivt koden till det.

Imponerande är bara förnamnet

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är klart imponerande. Lurar lite på vilken saab han har tagit spolarna ifrån? Har saab slutat med sina tändkasetter nu? Eller sitter det fyra stycken sådana där innuti tändkasetten om man plockar isär den?

Link to comment
Share on other sites

Har ingen aning vilka spolar han har tagit. Han har svetsat tid små fästen på ventilkåpan så atthan kunde skruva dit spolarna. Jag tror att han är medelm i westfieldklubben, där går det nog att få tag på han.

Link to comment
Share on other sites

Nej SAAB:s är inbakade i kassetten. men det är nog inte så kompliserat att koppla till 4 spolar. de här motorerna har väl det vill jag minnas. enda skillnaden är att den sitter i en klump med alla 4 ihop.

Link to comment
Share on other sites

i5849_IMG1414.jpg

Lika häftigt som det var med "7:an" på reservdäcket lika konstigt såg det ut med dom bakljusen... En helt personlig reflektion!

Link to comment
Share on other sites

navkapseln är ju helt klart ett + men som sagt...bakljusen e lite släpvagnsvarning... e det så ont om E märkta ljus??? :blink:

:racesmile:

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

e det så ont om E märkta ljus???

Det är faktiskt ganska svårt......

Jag vill helst inte ha lika dana som alla andra och letade

ganska länge innan jag gav upp och köpte

"släpvagnsljus" dock inte sådana som på bilden...

Det är ett rejält begränsat utbud med rätt E-märkning på.

Så är det någon som vet om någa snygga bakljus så posta det i någon

lämplig tråd här i forumet (inte denna). Det är nog många som

letar / har letat baklysen.... Själv letar jag fortfarande vid lämpliga tillfällen.

Link to comment
Share on other sites

Nu när jag tänker efter så är jag inte säker på att han sa att det var Saab spolar. Det kan vara min hjärna som skenade. Men jag tror att han sa det. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...