Jump to content

Ny bil dock ingen 7a


Recommended Posts

Hej att va utan bil höll inte länge som vanligt,hinner tyvär inte bygga ny 7a för att kunna åka i sommar så det vart en annan banracer så länge.Men för hoppnings vis så hittar jag nått halv färdig bygge i höst.Den som gissar bilen vinner en åk tur.

post-225-1152460093.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej jag nöjer mig nog med golf motorn i sommar för den går rättså bra men det skulle vara skönt med en modenare motor som är lite tystare för nu har man Webrarna precis bakom huvet.Om jag får tagien 1,8 turbo i höst så blir det nog motor byte.

Patrik jag vet inte om jag har tid att åka till Ljungby just nu men du får ha turen inne stående :prop:

Link to comment
Share on other sites

Vr6 motorn är kanske inte den mest upphetsande pjäsen även om den är kompakt. Den e ju inte så trimvänlig i N/A utförande 24v varianten är roligare men tyvärr mycket dyrare.

1.8t motorn i grundutförande är rätt sävlig 150 hp varianten iaf... nya kammar kostar en slant tyvärr till den men sen e den roligare..

Gillar bilen å instämmer i vad andra säger mer bilder.... :racesmile:

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

6 Jun 2005 20:07:12 Ett perfekt spenderad Nationaldag

Magnus är ju på jakt efter något rejsigt och efter lite botaniserande i det svenska bilbeståndet stod dagens val mellan en resa till Småland eller en till Dalarna.

Vi började med Dalarna för att där titta på en Ultima.

För några år sedan var jag och tittade på samma bil men jag fick helt enkelt inte plats. Nu stod jag på samma uppfart igen men nu var det Magnus som skulle passa. Hur det gick och vad titten resulterade i får Magnus själv bestämma och berätta. Jag lägger upp några bilder så får ni själva avgöra och ge Magnus lite tips och råd. Bilen har en Audi/VW-fyra, dubbla Webrar och en Porsche-låda. Individuella hjulupphängningar runt om, justerbara Spax. Bilen väger ca. 750 kg och har ca. 140 hästar. Den har gått i Roadsport för dryga 10 år sedan och papper finns kvar.

ja kan då iaf fortfarande läsa tråden... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Nu när bilen börjar bli klar så kommer dom vanliga funderingarna undra vid man skulle kunna få för den,och vad kan man bygga för dom pengarna......man måste va ganska skadad :prop:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Hej nu är nya motor provkörd det vart en Audi APX motor,jag får prova med v8 nästa gång jag byter.

Jag skulle lägga in en bild men det verkar inte funka.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hej jag har kört lite med bilen i sommer men jag har kopplings problem är det någon som vet någon bil som har 200mm tryckplatta som klarar runt 250 till 300 hk mitt svänghlul är plant så bubbla funkar inte.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det var länge sedan jag uppdaterade den här tråden,Audi motorn har lyfts ur.I vinter satte jag och en kompis i en cheva lt1 motor Porsche lådan har bytts mot en Audilåda provkörde bilen i går för första gången och den funkade men det behövs lite mek med växellänkaget mm

350.jpg

Edited by anton
Link to comment
Share on other sites

Frän!!! Vill ha en! Går det att baxa ner 194 cm skåning i en sådan med alla kroppsdelar innanför karossen? Eller är den anpassad för kvinnor och barn?

Kolla gärna med cealm för trimtips ;)

Link to comment
Share on other sites

I min bil som det ser ut nu går det nog inte ner en skåning på 194 men pedalerna går att flytta fram så bygger man så går det nog.

Jag har även tänkt byta bromsar på bilen fram vart det ett färdigt kit från wilwood bak vet jag inte riktigt hur jag ska göra än,nu sitter det 245mm Audi skivor och ok jag skulle ha haft tag i nån större Audi skiva och ok för att matcha fram bromsarna nån som har tips på vart man kan hitta nått som passar utan allt för mycke mek.

bakbroms.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag håller på med fram bromsarna jag köpte ett wilwood kit men ok hållarna passade inte riktigt med mina bärarmar så jag fick göra egna men jag tycker att jag fick lite gods kvar vid den nedre bulten det är 4mm kvar från hålet till ytter kanten ska det räcka eller ska jag göra nya?

ok2.jpg

Sven erik har även hjälpt mig att fixa till stolarna mycket tack

stol.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag har samma bromsar (tror jag, jag har Wilwood Midilite) och gjorde SFRO 1 nyss med Ludde. Ett påpekande var att göra nya distanser så dom är koniska med större anliggningsyta emot adaptern för att minska flex. Gör du nya adapters vore det väl lika bra att kunna skippa distanserna?

Jag har inte bestämt mig om jag skall låta någon svarva nya koniska distanser eller göra nya adapters

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

I vinter har bilen fått ny lack,bromsarna fram är fixade och bakbromsarna ska på plats nu börjar man ju bli mek sugen när asfalten börjar titta fram.Tommy ska hjälpa mig med lite dekaler sen får den vara klar utseende mässigt för i år

Bild286.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...