Jump to content

Sluta Quota så förbannat !!!


Jocke E

Recommended Posts

Det har gått inflation av "Quote" här på forumet.

Vi läser ju alla uppifrån och ner, eller hur? Så varför hålla på och quota från inlägget direkt ovanför????

Det räcker gott att bara svara och ni slipper en manöver med att klippa och klistra.

Jag antar att samtliga här begriper att man svarar eller kommer med ett eget litet inlägg på det som redan skrivigts i tråden.

Quote används om man vill hänvisa till en specifik del i ett inlägg eller om man vill ta upp ett inlägg som ligger högre upp i tråden.

Vi håller ju forumet lite renare och slipper samma text igen och igen och igen och igen...

Eller???????

Link to comment
Share on other sites

Det har gått inflation av "Quote" här på forumet.

Vi läser ju alla uppifrån och ner, eller hur? Så varför hålla på och quota från inlägget direkt ovanför????

Det räcker gott att bara svara och ni slipper en manöver med att klippa och klistra.

Jag antar att samtliga här begriper att man svarar eller kommer med ett eget litet inlägg på det som redan skrivits i tråden.

Quote används om man vill hänvisa till en specifik del i ett inlägg eller om man vill ta upp ett inlägg som ligger högre upp i tråden.

Vi håller ju forumet lite renare och slipper samma text igen och igen och igen och igen...

Eller???????

:thumbup:

:D :D :D

Link to comment
Share on other sites

AlfaRonny

Moget...

Notera ni övriga som har en "hard on" på Qoute knappen att det är fullt förståligt vad jag svarar på utan att quota....

Nu förstår jag inte????? :515:

Link to comment
Share on other sites

kan det vara att du trycker på fel svara ..

du borde använda det som sitter under sista inlägget, och inte det vid sidan om...

:blink:

blev du klok nu..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Det var ett litet skämt från min sida. Om du tittar på svaret så är det inte Quotat....

Ska sluta med mina skämt nu, men jag har svårt att vara tyst.

Link to comment
Share on other sites

ironi, kan vara svårt att förstå när man står näsa mot näsa, å ändå svårare via tangentbord....

80% av hur man uppfattar en konversation hänger tydligen på tonläge och kroppsspråk.... inte lätt att förmedla via tangentbord.....

däremot håller ja me JockeE... bara jobbigt att scrolla i onödan när folk quotar häcken av sig... :515:

Link to comment
Share on other sites

Du Gripenland, det skulle vara intressant om du ville lista vilka av de ämnen som tas upp i det här forumet som inte är I-lands problem. Snacka om att kasta sten i glashus.

Sen kan jag hålla med om att vikten på inläggen kan variera, men när det gäller Quota blir det bara löjligt i en del trådar när det kan ligga ett gäng Quotar i svaret. som sen Quotas i nästa inlägg.

Allt Gott

Bengt

fd ordningsman

Link to comment
Share on other sites

Du Benkt Norell, att det är jobbigt att scrolla genom en tråd på sin dator tycker jag definitvt är ett I-landsproblem.

Jag tycker att den här frågan har tagit alldeles förstora proportioner. Finns det inget annat som är viktigare att disskutera på ett entusiastforum?

Om du vill kalla det "att kasta sten i glashus" så får du väl göra det. Jag är för fria åsikter.

Åsikten om Quote-missbruket är framförd och uppfattad. Sen kan man ju alltid avstå ifrån att läsa trådar med mycket citering.

Link to comment
Share on other sites

Gripenland

Det är väl ändå för allas trevnad att Quota missbruket upphör?

Att avstå från att läsa trådar är nog inte lösningen på att vissa inte riktigt förstått hur man svarar på ett inlägg.

Link to comment
Share on other sites

För allas trevnad. Ja visst! För tydligen så retar sig du, mfl på detta. Själv har jag aldrig upplevt detta som ett problem. Så mig kan det kvitta. Men det kanske bara är jag.

Nog om detta från min sida.

Peace out!

Link to comment
Share on other sites

Tja, jag är nog inne på Gripenlands linje dvs. jag känner mig inte alls störd av citeringar, men visst kan det vara jobbigt om en enskild post består av 200 rader citerat men det är ju inte speciellt ofta det inträffar.

"Peach, i could eat peach all day" :)

/janne

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...