Jump to content

verktygsskåp


riek

Recommended Posts

Jag är i behov av uppgradering i garaget och funderar på ett komplett skåp med verktyg. Detta istället för

de små slattar med verktyg som jag har.

Har fler samma behov? Gruppköp?

Vad väljer man?

Kamasa

AmPro

Teng

vilka fler finns?

bra nätshoppar?

Link to comment
Share on other sites

Jag har/hade samma behov! :biglaugh2:

Inköpte i dag på Loppis 1 st Ikea skåp :516: Modell: Tore från 1970.

Blev ett bra verktygsskåp! med några hjul och lite verktygskrokar mm ;)

37769.jpg

Skämt o sido.. Det finns säkert ett behov av riktiga Verktygsskåp :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jag har en bekant som köpte stora skåpet/satsen från AmPro och det såg riktigt fint ut när jag rotade omkring i det. Han har varit jättenöjd.

Jag gick själv i samma tankar men det kostar ju en del samt att jag har en drös med verktyg (Kamasa) sen tidigare och det skulle bli allt för många dubletter/tripletter för att det skulle löna sig.

Drömmen vore ju annars en av varje i denna katalogen

Link to comment
Share on other sites

Jag har en bekant som köpte stora skåpet/satsen från AmPro och det såg riktigt fint ut när jag rotade omkring i det. Han har varit jättenöjd.

Jag gick själv i samma tankar men det kostar ju en del samt att jag har en drös med verktyg (Kamasa) sen tidigare och det skulle bli allt för många dubletter/tripletter för att det skulle löna sig.

Drömmen vore ju annars en av varje i denna katalogen

Hmm... Jo, men blir ju lite sugen på dessa... Jobbade nästa bara med dem när jag forfarande var flygmek. Hade en kollega som var på loppis och hittade där en stor låda med nästan nya Snap-On och frågade försäljaren vad han skulle ha för dem. Den lätt överårige försäljaren böjde sig ner i lådan och tog upp ett verktyg. Läste noga på sidan och sade tankfullt "Snaaapon... det är väl nåt japanskt skit... Ge mig 5 spänn styck..." :o

Link to comment
Share on other sites

Den lätt överårige försäljaren böjde sig ner i lådan och tog upp ett verktyg. Läste noga på sidan och sade tankfullt "Snaaapon... det är väl nåt japanskt skit... Ge mig 5 spänn styck..."

LOL. Vilken dj***a röta!!! Man gör bara ett sånt fynd i sin livstid :wub:

Jag har ett par SnapOn verktyg som jag köpte på en jätte-loppis i Florida, men där vet dom vad det är och priser är därefter.

Själv har jag ett Jula skåp som funkade utmärkt i Stockholm där jag delade garage med 4 andra, men nu när man bor på "landet" och har 3 garage för sig själv så kommer jag att satsa på verktygstavlor. Det är lite mer överskådligt och enklare än att rota omkring i massa lådor.

Förresten så fick jag hem stora SnapOn katalogen förra veckan och det är ju västa porren om man gillar verktyg. Dom har allt och lite till .

Link to comment
Share on other sites

När jag övervakade en rep på en verkstad norr om San Francisco förra året så hade förmannen just köpt nya verktyg. (I USA måste för det mesta de anställda i verkstäderna hålla med egna verktyg.)

Största Snap-on-kombon (blå!) fullskiten med helt nya, blanka verktyg!! Respekt! :notworthy:

Jag tror jag stod och smekte hans utrustning en hel eftermiddag...... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag är i behov av uppgradering i garaget och funderar på ett komplett skåp med verktyg. Detta istället för

de små slattar med verktyg som jag har.

Har fler samma behov? Gruppköp?

Vad väljer man?

Kamasa

AmPro

Teng

vilka fler finns?

bra nätshoppar?

Är inte AmPro lite smäckingt? Jag har tittat lite på dom inne på Swedol och dom ser lite "biltema" ut. Lite klumpga och så. Har iofs några AmPro blocknycklar och dom funkar bra.

"Strap-on" är ju rena porren (i båda fallen) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...