Jump to content

RACING CUP


per fogelberg

Recommended Posts

Är det någon som är intreserad av att köra en race cup ? Inte enligt Norska Locost utan med bilar som är gatreggade något liknande som Alfa/Bmw klubben har.

Tycker jag låter lysande, nu börjar det bli så många sevens av olika fab o hem byggen, så det vore kul med lite race mellan, lätt o tung, 4 mot 8 , det är säkert inte alltid mycke hk vinner.

wankel seven

Link to comment
Share on other sites

Detta låter trevligt...

Ett av mina förslag inför årsmötet kommer att handla om just detta !

Skall vi ha och kan vi utse någon eller några personer i klubben som

kan ansvara för tävlingsfrågor/verksamhet.

Hoppas att det kan växa fram något ur denna tråd! :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Detta låter trevligt...

Ett av mina förslag inför årsmötet kommer att handla om just detta !

Skall vi ha och kan vi utse någon eller några personer i klubben som

kan ansvara för tävlingsfrågor/verksamhet.

Hoppas att det kan växa fram något ur denna tråd! :racesmile:

Megablade och Riek har visat intresse av att hjälpa till i en sådan grupp. :D

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Det finns ett bra reglemente Roadsport i sportvagnserien är bra att ut gå i från har funnis i över 30 år.

Om intresse finns så kan jag hjälpa att se over det. (vill inte skryta men jag var med och tog fram Fyndbörsen cup reglemäntet för många år sedan)

Det finns en del att tänka på:

1. Inventera bil beståndet

2. Vad vill vi köra ? Race eller sprint (populärt i england man kör ensam ett uppvärmings varv och ett på tid)

3. Finns det intresse att köra backe race

4. Nu till det stora problemet ! om det skall vara SBF race då måste alla bilar ha vagns bok o föraren uppfylla deras krav !

5. Till sist men inte oviktigt hitta ett bra sätt att räkna ut effekt/vikt så det blir rättvist en 1600 cc brevid en 2.5 turbo på första grid !

Ventelera era syn pungter !! det går inte att få alla nöjda, men dom i Alfa/bmw klubben verkar ha roligt på sina ban träffar.

Per.

Link to comment
Share on other sites

5. Till sist men inte oviktigt hitta ett bra sätt att räkna ut effekt/vikt så det blir rättvist en 1600 cc brevid en 2.5 turbo på första grid !

Ventelera era syn pungter !! det går inte att få alla nöjda, men dom i Alfa/bmw klubben verkar ha roligt på sina ban träffar.

Per.

Skit i handicap, den som vinner får bjuda den som kommer sist på en platta öl, sen är alla glada :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Det här kanske är fel forum ? Inga racare här.

Var det inte typ 7 st som var intresserade och positiva till ditt förslag? :blink:

Sen är det säkert ett gäng till som håller på och bygger just nu, så intresset lär väl öka!

/janne

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också att det vore kul, särskilt sprint (den som är snabbast vinner, inte den som vågar knö mest).

Det finns ju trots allt vissa problem med detta. Om vi ska köra race på ett eller annat sätt så måste vi nog hyra en bana på egen hand och det har vi nog knappast råd med(kostar ca20-25000).

Ett rättvist reglemente är också svårt att ta fram om man inte ska begära att folk ska behöva vikta upp sina bilar tex(eller så kan man köra bara för att det är kul och skita i rättvisan) :D . Jag skrev inte detta för att verka negativ men det finns saker att tänka på, ekonomin är väl det svåraste.

Link to comment
Share on other sites

Locost Sweden som klubb är endast 1 år gammalt!

Vi har nog inte vuxit i skorna för racing än!

Visst finns det eller kommer att finnas ett intresse för Racing!

Klubbens huvudsyfte lutar nog i dagsläget mer åt att Bygga bilarna!

Det här med racing är naturligtvis nogot som växer fram med tiden.

Racing och locostsweden är en punkt som kommer att tas upp på årsmötet.

Det är lite tungt att planera racing utan färdig bil! ;)

Link to comment
Share on other sites

Frågan om man ska ha något reglemente, bortsett från att bilen ska vara en seven (kopia)?

Det är väl skitsamma om man inte hänger på "steve med Lloyden", eller?

Det är ju roligare (för tanken är väl att ha kul) att ligga 6-7 och ha ett tajt race än att vinna utan motstånd.

Att sedan spöa dom man åkte jämt med sist kommer smaka lika bra som en seger..

:eclipsee_steering: :racesmile:

Det var min åsikt :)

Link to comment
Share on other sites

Frågan om man ska ha något reglemente, bortsett från att bilen ska vara en seven (kopia)?

Det är väl skitsamma om man inte hänger på "steve med Lloyden", eller?

Det är ju roligare (för tanken är väl att ha kul) att ligga 6-7 och ha ett tajt race än att vinna utan motstånd.

Att sedan spöa dom man åkte jämt med sist kommer smaka lika bra som en seger..

:eclipsee_steering: :racesmile:

Det var min åsikt :)

Håller med föregående talare!

Ska man ha absolut rättvisa blir det besvärligt med regler, besiktningar och tolkningar. Vill man ha "seriös" racing finns ju Locost-serien! Lite mer avslappnade former vore perfekt för oss som vill prova vingarna på bana och testa våra (och bilarnas) gränser.

Man kanske kan ordna några heat i samband med andra banträffar, så att vi inte måste hyra bana en heldag själva?

Bengt

Link to comment
Share on other sites

--klipp--

Man kanske kan ordna några heat i samband med andra banträffar, så att vi inte måste hyra bana en heldag själva?

Bengt

:notworthy: Det är på detta vis vi gjorde under 2005 ! Och det verkar funka bra...

Att bli inbjuden eller dela på Träffar, sprint, kon- & bankörning verkar i dagsläget

vara den ultimata lösningen för oss.

Vi jobbar med nya möjligheter 2006 som tex, Attitude MC, Karlstad Racing, Rejsa mm

Samt att alla medlemmar får hålla ögon och öron öppna för aktiviteter som skulle kunna passa

för alla ... dvs, från Norr till Söder . Är det någon som redan nu har förslag för 2006 kalender så

hör av er till mig!

Link to comment
Share on other sites

Och i SLC hälsar alla gatbils-åkare hjärtligt välkomna till våra arrangemang och ska hjälpa Motorklubben att lyfta banåkat till ytterligare en nivå genom t.ex att kunna erbjuda riktig transpondertidtagning, så att ni kan efter åket direkt få veta alla tider på en utskriven lista som ni får ta med er hem.

_________________

Fredrik Skoghag

Från rejsa.nu :515:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...