Jump to content

Caterham kopia på G


Jari

Recommended Posts

Efter att ha planerat ett Seven bygge i 10 år lossnade äntligen den nästan fastväxta tummen.

En kompis hittade en annons här på forumet och skrev "Köp nu för f..n!!!"

Skickade ett mail med en mängd frågor till den trevliga Mikael som hade delarna och fick ett svar ganska omgående. Efter ett par dagars tänkande slog jag till och köpte delarna.

Följande helg (en solig söndag i januari 2006, -19grader och ca 30cm snö) kl 8.00 bar det av mot Skåne.

Det hela var nära att sluta 50m hemifrån när jag tappade släpet!! Som tur är gick inget sönder, så det var bara att hänga på släpet igen och se till att det verkligen satt fast denna gång (det är lurigt att låna andras släp).

Väl hemma efter drygt 10 timmar och 60 mils körning, så skulle äntligen dom efterlängtade delarna lastas in i garaget.

Här kommer första bilden av projektet, tagen på väg hem från Ljungbyhed (jag vet att dragbilen är fruktansvärt smutsig, men så blir den efter en veckas pendlande mellan Trollhättan och Göteborg).

812DSC00076liten.jpg

Delar som som ingick i köpet:

- Chassi (Caterham kopia) ej komplett.

- Rover K 1,6 motor med tillhörande elektronik.

- Adapter mellan motor och låda.

- Ford Typ9 växellåda.

- Sierra diff

- 4st kompletta 13" hjul (Dunlop R-däck på Fiesta XR2i fälgar).

Samt en mängd diverse "smått och gott" delar.

Så långt har mitt bygge kommit. Nu är det bara resten kvar!

Närmaste planerna består i att dra in 3-fas in till garaget, inhandla nödvändig litteratur och kolla igenom chassiet vad som behöver göras.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...