Jump to content

kostnad


nikke

Recommended Posts

tjena!

Provade på Camaro Cup två race förra året och fick blodad tand för köra istället för mecka... Men camaro är för dyrt för mig därför håller jag på att titta på andra altenativ.. Vad kostar det att driva en locost en säsong? Hur många set däck går åt och finns det nåt team som kan hjälpa till med bilen under tävling helgerna?? tacksam för svar.

MVH NIKKE

Link to comment
Share on other sites

tjena!

Provade på Camaro Cup två race förra året och fick blodad tand för köra istället för mecka...  Men camaro är för dyrt för mig därför håller jag på att titta på andra altenativ.. Vad kostar det att driva en locost en säsong? Hur många set däck går åt och finns det nåt team som kan hjälpa till med bilen under tävling helgerna?? tacksam för svar.

MVH NIKKE

Först får vi önska dig välkommen på forumet :notworthy:

De här frågorna tror jag du skall ställa till Megablade och Riek som är ordentligt raceintresserade. Det fins säkert flera, tex Rune Næss som kör aktivt.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Hei Nikke

Det som gjør Locost racing til rimelig racing, er billige deler og lave utgifter på blant annet dekk. Du kjører en sesong i det venske mesterskapet på 1-2 sett dekk, og et sett koster ca 3500,-Nok. Vdere er det lette biler og det gir også lave driftsutgifter på drivstof. Får man en smell, så er det stort sett en bærebro eller en skjerm og det gjør ikke det store med budsjettet.

Det Svenske mesterskapet består i 2006 av tre løp, og i tillegg kan du delta i Scandinavian Master. Dette består av et av løpene i Sverige, et i Norge og finalen i Danmark. Driftsutgiftene til dette vil jeg anslå til ca 30000 pluss reiseutgifter.

Link to comment
Share on other sites

Har du fått svar på frågan NIKKE ?? Har du bil eller har du täng hyra ?

Jag har fått lite svar iallafall. Jag har ingenting just nu men allt är ju fortfarande på planerings bordet. Jag har pratat lite med en kille här på forumet som kanske skall sälja sin bil... Men står jag på startlinjen till våren så har jag fått alla svar. :515:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...