Jump to content

jävla bilist!!


Olla

Recommended Posts

varför kan ni bilister inte bara se er för... :515:

nu sitter man här med bruten handled sjukskriven i tre månader efter att ha blivit påkörd i sidan på motorcykeln, lyckligtvis ställde jag mig på motsatta fotpinnen så han inte krossade mitt ben också.

MEN.. säger ni säkert, inte ska man väl köra mitt i vintern?

jopp det går alldeles utomordentligt, OM det inte står bilar i vägen :prop:

nå'n på detta eminenta forum som vatt med om något liknande, tex. försäkringsproblem, ersättningar och annat..

Link to comment
Share on other sites

varför kan ni bilister inte bara se er för... :515:

nu sitter man här med bruten handled sjukskriven i tre månader efter att ha blivit påkörd i sidan på motorcykeln, lyckligtvis ställde jag mig på motsatta fotpinnen så han inte krossade mitt ben också.

MEN.. säger ni säkert, inte ska man väl köra mitt i vintern?

jopp det går alldeles utomordentligt, OM det inte står bilar i vägen :prop:

nå'n på detta eminenta forum som vatt med om något liknande, tex. försäkringsproblem, ersättningar och annat..

Aj aj aj aj aj Olla....

skicka mej en redogörelse för vad du har råkat ut för nudå......

Så lovar jag att samla ihop all sympati jag hittar....

Hur gick detta till....

Suck....

:huh: :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

ja vad ska man säga, jag körde som vanligt till jobbet för ca: 2 veckor sedan när en bil till höger lite längre fram körde ut och på mig, som för övrigt hade stopp... hans fel alltså.. han såg mig inte... :mad:

jag landade lite olyckligt på vänsterhanden som fick opereras och skruvas ihop igen, Men jag kan skatta mig lykligt som inte blev värre skadad

cykeln blev ganska tilltygad, vet inte om dom ska laga den eller skrota. :image018:

Link to comment
Share on other sites

Vi bor i ett villakvarter och hastigheten är 30 kmh. Vi har en hörntomt mot en fyrvägskorsning. 3 ggr i år har det smällt där, bara för att folk skiter i högerregeln. Vissa går stenhårt på den och andra gör det inte. Då blir det krockar.

Denna skodaförare väjde för en bil som kom från just höger och lyckades inte få ordning på bilen efter det. Hur man nu lyckas med att få sådan sladd i 30 kmh.

Han åkte av vägen 5 meter efter korsningen och gled 10 meter i/över mitt staket för att sedan stanna inne på tomten 2 meter från mitt köksfönster. Som tur var så var det ingen hemma just då.

Antingen körde han inte i 30 utan närmare 50-60 eller så är det grymt dålig väghålning i Skodorna.

Mannen som körde bilen från höger (en granne) kom förbi i dag och beklagade att det hade hänt. Han sa också att skodan kom i väldig fart.

Nu är min plan att skaffa ett antal riktigt feta stenbumligar och läggar ut med 2 meters mellanrum. Då borde vi slippa objudna gäster i trädgården. Dessutom manglade han vårat äppelträd.

Link to comment
Share on other sites

Kommer osökt att tänka på historien om bonden som hade en mjölkpall vid sidan av vägen. Varje gång när plogbilen hade kört så var det bara kaffeved av mjölkpallen. Efter att detta hade hänt ett antal gånger så ställde sig den frustrerade bonden på lur och väntade på plogbilen. Då såg han hur föraren avsiktligt väjde mot sidan av vägen så att han tog med sig mjölkpallen med plogen.

Bonden surnade till och byggde en ny mjölkpall av armerad betong som han klädde med virke.

Efter ett tag kom det mer snö, och sedan kom plogbilen......

Link to comment
Share on other sites

nå'n på detta eminenta forum som vatt med om något liknande, tex. försäkringsproblem, ersättningar och annat..

Kolla upp handen ordentligt!, själv lyckades jag klota på nationaldagen i år, åkte in till akuten och röntgade mig men blev hemskickad strax därpå med ett stödförband, en burk värktabletter och upplysningen om vilken "bonntur" jag haft som bara hade stukat vänstra foten!..

Två veckor senare fick jag ett samtal pga. att det var "lite problem med min journal", röngtade mig på nytt.. Visade sig att "stukningen" var en mer el. mindre krossad fotled samt sprickor i både hälen och smalbenet! :skull:

Enl. dom själva så var skadan så komplicerad så det fanns inget dom kunde göra, även om dom hade upptäckt det direkt.. tur var väll det, för det hade nog kännts ganska bittert den dagen jag ska steloperera foten (..som kommer att komma) om det visade sig vara läkarslarv! :mad:

Iofs. var min olycka en singelolycka och inte i trafiken..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...